Publikationen

Das ZID leistet durch Publikationen und Vorträge einen Beitrag zur hochschuldidaktischen Fachdiskussion. Untenstehend ist eine Auswahl der aktuellsten Beiträge aufgeführt. Weitere Publikationen und Konferenzbeiträge der ZID-Mitarbeitenden sind in den individuellen Porträts ersichtlich.
Spotlight
Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf, 2021. Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment : a systematic review of blended learning in higher education. Educational Research Review. 34(100394). Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100394
Strobl, Carola; Ailhaud, Emilie; Benetos, Kalliopi; Devitt, Ann; Kruse, Otto; Proske, Antje; Rapp, Christian, 2019. Digital support for academic writing : a review of technologies and pedagogies. Computers & Education. 131, S. 33-48. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.12.005
Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude; Fengler, Reinhild; Javet, Fabienne, 2018. Development of application‐oriented competency frameworks : empirical findings from the validation of such a framework by means of an employer survey. Journal of Competency-Based Education. 3(4). Verfügbar unter: https://doi.org/10.1002/cbe2.1177
Auswahl aktuelle Publikationen
Kruse, Otto; Rapp, Christian, 2019. Seamless writing : how the digitisation of writing transforms thinking, communication, and student learning . In: Looi, Chee-Kit; Wong, Lung-Hsiang; Glahn, Christian; Cai, Su, Hrsg., Seamless learning : perspectives, challenges and opportunities. Singapore: Springer. S. 191-208. Lecture notes in educational technology ; 23. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-981-13-3071-1_10
Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf; Lübcke, Maren, 2020. Do we always need a difference? : testing equivalence in a blended learning setting. International Journal of Research & Method in Education. 43(3), S. 283-295. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1080/1743727X.2019.1680621
Butz, Andreas; Scherler, Patrik; Seitz, Judith-Rahel; Küttel, Tobias; Di Giusto, Flavio, 2019. BWL Casebook. 1. Auflage. Zürich: Versus. ISBN 978-3-03909-147-8.
Müller Werder, Claude; Stahl, Michael; Alder, Markus; Müller, Maximilian, 2018. Learning effectiveness and students’ perceptions in a flexible learning course. European Journal of Open, Distance and E-Learning. 21(2), S. 44-53. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-3189
Di Giusto, Flavio; Müller Werder, Claude; Reichmuth, Andrea; Adams-Hausheer, Danielle; Christian, John, 2019. Multiple-choice questions : teaching guide for higher and professional education. Winterthur: ZHAW School of Management and Law. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-19339
Publikationen
-
Reichmuth, Andrea; Javet, Fabienne,
2022.
Skills quest : a game-based learning concept that boosts engagement.
In:
eduhub days 2022 : Games and learning – how to engage everyone, online, 15 -16 February 2022.
-
Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude; Javet, Fabienne; Woschnack, Ute; Butz, Andreas; Fengler, Reinhild,
2022.
Innovation in Higher & Professional Education
; 5.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24732
-
Müller Werder, Claude; Erlemann, Jennifer,
2022.
Design von digitalen Lernangeboten mit myScripting Zusammenfassung [Paper].
In:
Standl, Bernhard, Hrsg.,
GMW Tagung 2022, Karlsruhe, 12.-14. September 2022.
Münster:
Waxmann.
S. 40-49.
Medien in der Wissenschaft ; 80.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25751
-
Rapp, Christian; Dilger, Bernadette; Gommers, Luci; Butz, Andreas; Huff, Simon; Lang, Michael; Mueller, Rainer; Schimkat, R.-D.,
2022.
.
In:
Dilger, Bernadette; Erlemann, Jennifer; Müller Werder, Claude; Rapp, Christian, Hrsg.,
Seamless Learning.
Wiesbaden:
Springer.
S. 1-34.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_1
-
Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude; Javet, Fabienne; Woschnack, Ute; Butz, Andreas; Fengler, Reinhild,
2022.
Kriterien zur Erfassung von Fach-, Methoden-, Sozial- & Selbstkompetenz : Version 2.0 / Januar 2022.
Innovation in Higher & Professional Education
; 4.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24734