Eingabe löschen

Kopfbereich

Schnellnavigation

Hauptnavigation

Publikationen

Das ZID leistet durch Publikationen und Vorträge einen Beitrag zur hochschuldidaktischen Fachdiskussion. Untenstehend ist eine Auswahl der aktuellsten Beiträge aufgeführt. Weitere Publikationen und Konferenzbeiträge der ZID-Mitarbeitenden sind in den individuellen Porträts ersichtlich.

Spotlight

Müller Werder, ClaudeMildenberger, Thoralf, 2021. Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment : a systematic review of blended learning in higher education. Educational Research Review. 34(100394). Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100394

Strobl, Carola; Ailhaud, Emilie; Benetos, Kalliopi; Devitt, Ann; Kruse, Otto; Proske, Antje; Rapp, Christian, 2019. Digital support for academic writing : a review of technologies and pedagogies. Computers & Education. 131, S. 33-48. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.12.005

Baumgartner, Alexander; Müller Werder, ClaudeFengler, ReinhildJavet, Fabienne, 2018. Development of application‐oriented competency frameworks : empirical findings from the validation of such a framework by means of an employer survey. Journal of Competency-Based Education. 3(4). Verfügbar unter: https://doi.org/10.1002/cbe2.1177

Auswahl aktuelle Publikationen

Kruse, Otto; Rapp, Christian, 2019. Seamless writing : how the digitisation of writing transforms thinking, communication, and student learning . In: Looi, Chee-Kit; Wong, Lung-Hsiang; Glahn, Christian; Cai, Su, Hrsg., Seamless learning : perspectives, challenges and opportunities. Singapore: Springer. S. 191-208. Lecture notes in educational technology ; 23. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-981-13-3071-1_10

Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf; Lübcke, Maren, 2020. Do we always need a difference? : testing equivalence in a blended learning setting. International Journal of Research & Method in Education. 43(3), S. 283-295. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1080/1743727X.2019.1680621

Butz, AndreasScherler, PatrikSeitz, Judith-RahelKüttel, TobiasDi Giusto, Flavio, 2019. BWL Casebook. 1. Auflage. Zürich: Versus. ISBN 978-3-03909-147-8.

Müller Werder, Claude; Stahl, Michael; Alder, MarkusMüller, Maximilian, 2018. Learning effectiveness and students’ perceptions in a flexible learning course. European Journal of Open, Distance and E-Learning. 21(2), S. 44-53. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-3189

Di Giusto, Flavio; Müller Werder, Claude; Reichmuth, AndreaAdams-Hausheer, DanielleChristian, John, 2019. Multiple-choice questions : teaching guide for higher and professional education. Winterthur: ZHAW School of Management and Law. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-19339

Publikationen