Kopfbereich

Schnellnavigation

Hauptnavigation

Publikationen

  • Labaronne, Leticia; Seger, Bruno; Tröndle, Martin; Höhne, Stefan (Hg.). ().

    Evaluation im Kulturbereich [Special Issue: Zeitschrift für Kulturmanagement]

    .

    Bielefeld: Transcript.

  • ().

    Kooperatives Kulturmarketing

    : Typen und strategische Implikationen der interaktiven Wertschöpfung im kulturellen Markt.

    Lohmar: Josef Eul Verlag GmbH .

  • ; ().

    Leading modern arts and cultural organizations. What roles does it take?

    .

    Proceedings AIMAC International Conference on Arts and Cultural Management 2017, University of Beijing, China; ISBN 978-7-900845-18-4. Peer reviewed.

  • ().

    Regional Arts Governance and the Implementation of the UNESCO Convention on Cultural Diversity in Swiss Regions

    : An Evaluative Case Study.

    Proceedings, 14th AIMAC International Conference on Arts and Cultural Management, 24 -28 June, BEIJING, CHINA

  • ().

    Erste Sichtungen im Blätterwald: Eine Meta-Synthese über Kulturevaluation

    .

    Wiss. Beitrag im Rahmen der 9. Jahrestagung Fachverband Kulturmanagement, ZHAW Winterthur, 14.-16. Januar.

  • ().

    Institutional Readiness: Wie bereit ist Ihr Kulturbetrieb für Fundraising?

    : Vortrag im Rahmen der Fachtagung für Kulturfundraising und –sponsoring.

    Fundraising Verband Austria. , 12. Oktober. Wien.

  • ().

    Regional Arts Governance and Cultural Diversity

    : A Framework for Evaluation.

    Präsentation, IECER Interdisciplinary European Conference on Entrepreneurship Research am 7.-9. September 2016, Chur

  • ().

    Theatre Quality Frame

    : Ein wirkungsorientiertes Qualitätsmanagement-System für Kulturinstitutionen.

    Präsentation an der Tagung "Evaluation im Kulturbereich", 9. Jahrestagung Fachverband Kulturmanagement, 14. bis 16. Januar 2016, ZHAW, Winterthur

  • ().

    Performance measurement and evaluation in the arts management: a meta-synthesis

    : Comparing and contrasting approaches across artistic disciplines, institutional settings and regions.

    5th Workshop on Managing Cultural Organisations , European Institute for Advanced Studies in Management (EIASM), University of Bologna 14.-15. Dezember.

  • ; ().

    Professionalisierung und Rationalisierung im Fundraising Management

    : Einflussfaktoren und ökonomische Effekte.

    In: René Andessner; Dorothea Greiling; Markus Gmür; Ludwig Theuvsen (Hg.). Ressourcenmobilisierung durch Nonprofit-Organisationen. Theoretische Grundlagen, empirische Ergebnisse und Anwendungsbeispiele. (193-203). Linz: Trauner. Peer reviewed.

  • ().

    Theatre Quality Frame

    : A System of Business Processes and Performance Monitoring for Theatres.

    AIMAC International Conference on Arts and Cultural Management 2015, Juni 26 –July 1st, Aix‐Marseilles, France.

  • ; ().

    Fundraising Effizienz

    : Methodologische Herausforderungen und empirische Befunde.

    Präsentation beim Forschungskolloquium an der Universität Innsbruck (auf Einladung von Professor Julia Brandl) am 29. Januar 2013, Österreich.

  • ().

    Professionalism and Rationalization in Fundraising Management

    : A Contingency View of Fundraising Capability.

    11th International NPO Research Colloquium, 3.-4. April 2014, Johannes Kepler Universität Linz, Österreich.

  • ; ().

    The Impact of Professionalizatin and Rationalization on Fundraising Performance

    .

    International Conference of the Society of Third Sector Research ISTR, 22. -25. Juli 2014, Muenster, Deutschland

  • ; ().

    The Impact of Professionalizatin and Rationalizationon Fundraising Performance

    .

    The 74th Annual Meeting of the Academy of Management AoM, 1.-5. August 2014, Philadelphia, PA, USA.

  • ; ().

    Theater Winterthur als erstes Theater der Schweiz nach ISO 9001: 2008 zertifiziert

    .

    MQ Management und Qualität, 44. Jahrgang. Seite 6.

  • ; ().

    Dynamic Pricing in the Subsidized Performing Arts

    .

    Proceedings 12th International Colloquium on Nonprofit, Arts, Heritage, and Social Marketing. Academy of Marketing (Edinburgh, UK) Peer reviewed.

  • ().

    Yield Management for Public Theaters

    .

    Academy of Marketing Conference 2013 - University of Cardiff. Proceedings page 71.

  • ; ().

    Gesellschaftsformen

    .

    In: Andrea Raschèr; Mischa Senn (Hg.). Kulturrecht - Kulturmarkt. (273-289). Zürich: Dike. Peer reviewed.

  • ().

    Kulturmarkt

    .

    In: Andrea F. G. Raschèr; Mischa Senn (Hg.). Kulturrecht-Kulturmarkt. (323-330). Zürich/St.Gallen: Dike Verlag AG. Peer reviewed.