Publikationen und Projekte nach Themenbereich (DDC)
Publikationen
Publikationen und Projekte nach DDC 420: Englisch
-
Albl-Mikasa, Michaela,
2018.
Challenges in studying interpreting, translation and English as a lingua franca (ITELF).
In:
6th IATIS International Conference: Translation and Cultural Mobility, Hong Kong, 3-6 July 2018.
-
Gautschi, Curtis,
2018.
EMI lecture quality parameters : the student perspective.
Bulletin suisse de linguistique appliquée.
2018(107), S. 97-112.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5169/seals-978642
-
Gautschi, Curtis,
2017.
EMI lecture quality parameters: a context-based approach to validation.
In:
International Conference: «Multilingualism in Society, Politics and Education», Freiburg, 16-18 March 2017.
-
Albl-Mikasa, Michaela; Fontana, Giovanna; Fuchs, Laura Maria; Stüdeli, Lena Meret; Zaugg, Aline,
2017.
The Translator.
23(4), S. 371-387.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1080/13556509.2017.1385940
-
Gautschi, Curtis,
2017.
The development of rating criteria for EMI lecturer competence measurement : a validation study.
In:
The 5th Integrating Content and Language in Higher Education (ICLHE) Conference, Copenhagen, Denmark, 4-7 October 2017.
Projekte
Projekte nach DDC 420: Englisch
-
Machine translation literacy for academics
Zielsetzung Das Projekt untersucht das Potential von maschineller Übersetzung (NMT) für wissenschaftliche Texte (Abstracts, Papers usw.) zu Publikationszwecken. Ausgangslage und -hypothese NMT wird oft vorgeworfen, dass Textkohäsion, (Terminologie) und "Hedging" (Heckenbegriffe) nicht zufriedenstellend übertragen ...
-
Review of Bachelor and Master English profiles
In this project, the School of Applied Linguistics is engaged in a review of two English profiles at the bachelor's and master's programme of the Institute of Natural Resource Sciences (IUNR) at the Department of Life Sciences and Facility Management (ZHAW). In this review, the School of Applied Linguistics aims a) ...
-
Writing Interpreting in (Chinese) TNE Environments
Im Bildungsbereich stehen die 2000er Jahre für die Ausbreitung der transnationalen Bildung (Transnational Education, TNE), die typischerweise mit dem Export des Englischen als Unterrichtssprache (English medium instruction, EMI) und der Übernahme von Bildungsmodellen aus dem englischsprachigen Raum assoziiert wird. ...