Publikationen und Projekte nach Themenbereich (DDC)
Publikationen
Publikationen und Projekte nach DDC 420: Englisch
-
Kleinberger, Ulla,
2009.
English as the "lingua franca" in business in German-speaking Switzerland
.
In:
Cornillie, Bert; Lambert, José; Swiggers, Pierre, Hrsg.,
Linguistic identities, language shift and language policy in Europe.
Leuven:
Peeters.
S. 205-214.
Orbis Supplementa ; 33.
-
Studer, Patrick; Pelli-Ehrensperger, Annabarbara; Kelly, Paul,
2009.
ISBB Working Papers
.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
ISBN 978-3-905745-28.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-74
-
Ehrensberger-Dow, Maureen,
2006.
Revising and editing english in Switzerland : some considerations for native speakers.
Hieronymus.
2006(4), S. 20-25.
-
Ricketts Aeberli, Christine; Ehrensberger-Dow, Maureen,
2005.
Who agrees on the use of english adverbials? Preliminary findings from L1 and L2 users.
In:
VALS-ASLA-Tagung, Sprachmittlung, Winterthur, 16. September 2005.
-
Ehrensberger-Dow, Maureen; Massey, Gary,
2005.
Naturalness in L2 written English production.
In:
VALS-ASLA-Tagung, Sprachmittlung, Winterthur, 16. September 2005.
Projekte
Projekte nach DDC 420: Englisch
-
Machine translation literacy for academics
Zielsetzung Das Projekt untersucht das Potential von maschineller Übersetzung (NMT) für wissenschaftliche Texte (Abstracts, Papers usw.) zu Publikationszwecken. Ausgangslage und -hypothese NMT wird oft vorgeworfen, dass Textkohäsion, (Terminologie) und "Hedging" (Heckenbegriffe) nicht zufriedenstellend übertragen ...
-
Review of Bachelor and Master English profiles
In this project, the School of Applied Linguistics is engaged in a review of two English profiles at the bachelor's and master's programme of the Institute of Natural Resource Sciences (IUNR) at the Department of Life Sciences and Facility Management (ZHAW). In this review, the School of Applied Linguistics aims a) ...
-
Writing Interpreting in (Chinese) TNE Environments
Im Bildungsbereich stehen die 2000er Jahre für die Ausbreitung der transnationalen Bildung (Transnational Education, TNE), die typischerweise mit dem Export des Englischen als Unterrichtssprache (English medium instruction, EMI) und der Übernahme von Bildungsmodellen aus dem englischsprachigen Raum assoziiert wird. ...