Publikationen und Projekte nach Themenbereich (DDC)
Publikationen
Publikationen und Projekte nach DDC 420: Englisch
-
Gentile, Paola; Albl-Mikasa, Michaela,
2017.
“Everybody speaks English nowadays” : ELF and conference interpreters’ self-perception of status.
Cultus : the journal of intercultural mediation and communication.
10(1), S. 53-66.
Verfügbar unter: http://www.cultusjournal.com/files/Archives/Gentile_Albl-Mikasa.pdf
-
Suter Reich, Virginia; Müller, Andrea,
2016.
Making the strange familiar : reflexivity and language awareness in the EMI classroom
.
In:
Communicative competence and didactic challenges : a case study of English-medium instruction in third-level education in Switzerland.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
S. 21-37.
Working Papers in Applied Linguistics ; 6.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-4821
-
Studer, Patrick; Gautschi, Curtis,
2016.
In:
6th International Conference on Applied Linguistics and Professional Practice (ALAPP), Copenhagen, Denmark, 3-5 November 2016.
-
Gautschi, Curtis; Studer, Patrick,
2016.
The impact of English-medium instruction on tertiary-level educational social spheres.
In:
VALS-ASLA Conference, Geneva, 20-22 January 2016.
Swiss Association for Applied Linguistics (VALS-ASLA).
-
Studer, Patrick; Konstantinidou, Triantafyllia Liana,
2015.
Language attitudes and language proficiency of undergraduate students in English-medium instruction.
Bulletin suisse de linguistique appliquée.
1, S. 215-231.
Verfügbar unter: http://doc.rero.ch/record/257139/files/Studer_Patrick_-_Language_attitudes_and_language_proficiency_20150924144536-VQ.pdf
Projekte
Projekte nach DDC 420: Englisch
-
Machine translation literacy for academics
Zielsetzung Das Projekt untersucht das Potential von maschineller Übersetzung (NMT) für wissenschaftliche Texte (Abstracts, Papers usw.) zu Publikationszwecken. Ausgangslage und -hypothese NMT wird oft vorgeworfen, dass Textkohäsion, (Terminologie) und "Hedging" (Heckenbegriffe) nicht zufriedenstellend übertragen ...
-
Review of Bachelor and Master English profiles
In this project, the School of Applied Linguistics is engaged in a review of two English profiles at the bachelor's and master's programme of the Institute of Natural Resource Sciences (IUNR) at the Department of Life Sciences and Facility Management (ZHAW). In this review, the School of Applied Linguistics aims a) ...
-
Writing Interpreting in (Chinese) TNE Environments
Im Bildungsbereich stehen die 2000er Jahre für die Ausbreitung der transnationalen Bildung (Transnational Education, TNE), die typischerweise mit dem Export des Englischen als Unterrichtssprache (English medium instruction, EMI) und der Übernahme von Bildungsmodellen aus dem englischsprachigen Raum assoziiert wird. ...