Valerio Stallone

Valerio Stallone
ZHAW
School of Management and Law
Fachstelle Digital Marketing & Marketing Technology
Theaterstrasse 17
8400 Winterthur
Persönliches Profil
Tätigkeit an der ZHAW
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
www.zhaw.ch/de/sml/institute-zentren/imm/ueber-uns/fachstellen/digital-marketing/
Lehrtätigkeit in der Weiterbildung
- MAS Product Management
- MAS Marketing Management
- CAS Advanced Digital Marketing
- MAS Digital Marketing
- CAS Digital Marketing
- MAS Business Administration
- CAS Digital Commerce
Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse
Online Advertising, Blockchain in Marketing, Ad Operations, eSports
Aus- und Fortbildung
Bachelor of Arts in Wirtschaftswissenschaften, UZH
Master of Arts in Wirtschaftswissenschaften, UZH
Beruflicher Werdegang
2007-2010 // Geschenkidee.ch GmbH // Marketing Assistent
2011 // DeinDeal.ch (GoodShine AG) // Online Marketer
2012-2014 // Webrepublic AG // Account Manager (12), Senior Account Manager (13-14)
2015-2016 // SELFNATION (Reallook AG) // Head of Marketing & Communications
2017 // Ava Women (Ava AG) // Marketing Director Europe
Mitglied in Netzwerken
Projekte
- Google Ads Training für Medizintechnik / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Swiss Social and Ecological Loyalty Scheme / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Swiss AI Smart Working Platform / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Trusted Ad Exchange Switzerland «TÆS» / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Digital Advertising Transparency Studie 2021 / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Digital Marketing Coachings im Pharmabereich (AT) / Co-ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Erstellung eines Marketing-Konzept für das Thetriz / Teammitglied / Projekt abgeschlossen
- Virtual Ad Estimation Center / Stellv. ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Customer Lifetime Value AI Toolkit («CLV AI Kit») / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Digital Marketing für Direct-to-Consumer Start-Up im Pharmabereich / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Lead Nurturing durch digitales Stroytelling im B2B-Bereich / Teammitglied / Projekt abgeschlossen
- Digital Advertising Transparency Studie 2019 / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Digital Marketing Coachings im Pharmabereich / Co-ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Trusted Loyalty Poinz / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Ad Fraud Identifikations- und Testplattform / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
Publikationen
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Hüttermann, Marcel; Haefliger, Fabian; Stallone, Valerio,
2021.
Frontiers in Sports and Active Living.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3389/fspor.2021.722043
-
Stallone, Valerio; Wetzels, Martin; Klaas, Michael,
2021.
Blockchain : Research and Applications.
2(3), S. 100023.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.bcra.2021.100023
-
Stallone, Valerio,
2020.
Do not trust me : how news readers perceive and recognize native advertising.
IADIS International Journal on WWW/Internet.
18(1).
Verfügbar unter: http://www.iadisportal.org/ijwi/papers/202018101.pdf
-
Hüttermann, Marcel; Trail, Galen T.; Pizzo, Anthony D.; Stallone, Valerio,
2020.
Journal of Global Sport Management.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1080/24704067.2020.1846906
-
Stallone, Valerio; Gägauf, Aline; Kaya, Tania,
2022.
In:
Decker, Stefan; Domínguez Mayo, Francisco; Marchiori, Massimo; Filipe, Joaquim, Hrsg.,
Proceedings of the 18th International Conference on Web Information Systems and Technologies - WEBIST.
18th International Conference on Web Information Systems and Technologies (WEBIST), Valletta, Malta, 25-27 October 2022.
SciTePress.
S. 97-104.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5220/0011336400003318
-
Stallone, Valerio; Rozumowski, Anna; Pelka, Amelie; Reisig, Dominik; Pankratz, Claire,
2021.
Now you see me : a quantitative study on the effects of ad blocker usage on users’ brand perception [Paper].
In:
Rocha, Álvaro; Reis, José Luís; Peter, Marc K.; Cayolla, Ricardo; Loureiro, Sandra; Bogdanović, Zorica, Hrsg.,
Marketing and Smart Technologies : Proceedings of ICMarkTech 2020.
International Conference on Marketing and Technologies (ICMarkTech), Lisbon, Portugal, 8-10 October 2020.
Singapore:
Springer.
S. 699-708.
Smart Innovation, Systems and Technologies ; 205.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-981-33-4183-8_56
-
Stallone, Valerio; Koller, Sandro,
2021.
Ephemeral social media content : remember after seeing instead of burn after reading [Paper].
In:
Proceedings of the European Marketing Academy.
50th Annual European Marketing Academy Conference (EMAC), Madrid, Spain (online), 25-28 May 2021.
European Marketing Academy.
S. 94779.
Verfügbar unter: http://proceedings.emac-online.org/pdfs/A2021-94779.pdf
-
Stallone, Valerio,
2020.
Perception and recognition of native advertising [Paper].
In:
Kommers, Piet; Bontchev, Boyan; Isaías, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the 18th International Conference e-Society 2020.
18th International Conference e-Society, Virtual Conference, 2-4 April 2020.
IADIS Press.
S. 27-35.
Verfügbar unter: http://www.iadisportal.org/digital-library/perception-and-recognition-of-native-advertising
-
Stallone, Valerio; Collenberg, Anja; Rüedlinger, Andreas; Wetzels, Martin; Klaas, Michael,
2020.
The application of blockchain technology in loyalty programs [Paper].
In:
International Conference WWW/Internet (CIAWI 2020).
19th International Conference WWW/Internet, Lisbon (Portugal), 18-20 November 2020.
IADIS.
S. 9-16.
-
Stallone, Valerio,
2020.
The digital advertising conceptual flow : a literature review [Paper].
In:
Marketing and Smart Technologies : Proceedings of ICMarkTech 2019.
International Conference on Marketing and Technologies (ICMarkTech), Lisbon, Portugal, 8-10 October 2019.
Singapur:
Springer.
S. 1-8.
Smart Innovation, Systems and Technologies.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-981-15-1564-4_1
-
Gusic, Nema; Stallone, Valerio,
2020.
The digital advertising ecosystem : status quo, challenges and trends [Paper].
In:
Kommers, Piet; Bontchev, Boyan; Isaías, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the 18th International Conference e-Society 2020.
18th International Conference e-Society, Virtual Conference, 2-4 April 2020.
IADIS Press.
S. 36-42.
Verfügbar unter: http://www.iadisportal.org/digital-library/the-digital-advertising-ecosystem-%C2%96-status-quo-challenges-and-trends
-
Stallone, Valerio; Klaas, Michael,
2019.
The digital advertising ecosystem visualisation : literature review [Paper].
In:
Kommers, Piet; Ravesteijn, Pascal; Ongena, Guido; Isaias, Pedro, Hrsg.,
17th International Conference e-Society Proceedings 2019.
17th International Conference on e-Society 2019, Utrecht, Netherlands, 11-13 April 2019.
IADIS.
S. 289-292.
-
Stallone, Valerio,
2019.
Do not hate the players : the digital advertising ecosystem and its actors [Paper].
In:
Isaías, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the 18th International Conference on WWW/Internet 2019.
18th International Conference on WWW/Internet 2019, Cagliari, Italy, 7-9 November 2019.
IADIS Press.
S. 161-166.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.33965/icwi2019_201913C022
-
Stallone, Valerio,
2019.
No ad blockers for old men? : demographic evidence for ad blocker usage from Germany [Paper].
In:
Isaías, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the 18th International Conference on WWW/Internet 2019.
18th International Conference on WWW/Internet 2019, Cagliari, Italy, 7-9 November 2019.
IADIS Press.
S. 167-171.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.33965/icwi2019_201913C023
-
Furchheim, Pia; Heierli, Reto; Stallone, Valerio; Rettenmund, Michèle; Greschner, Ines Maria,
2023.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2454
-
Kaya, Tania; Stallone, Valerio,
2022.
In:
International Conference on Marketing and Technologies (ICMarkTech), Santiago de Compostela, Spain, 1-3 December 2022.
-
Furchheim, Pia; Heierli, Reto; Stallone, Valerio; Greschner, Ines Maria,
2022.
Swiss Consumption System : Befragung zum Stand von nachhaltigem Konsum in der Schweiz.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25677
-
Heierli, Reto; Furchheim, Pia; Hannich, Frank; Rüeger, Brian; Crowden, Catherine; Fuchs, Rainer; Suvada, Adrienne; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Bächler, Jesse; Kotowski, Wolfgang; Barth, Linard; Stallone, Valerio; Dietrich, Dennis; Caleta, Marija,
2019.
Komplexität und Dynamik im Marketing : Swiss Marketing Leadership Studie 2019.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-18748
-
Stallone, Valerio; Wetzels, Martin; Mahr, Dominik; Klaas, Michael,
2023.
Enhancing digital advertising with BCT : areas of innovation.
In:
EthereumZuri.ch, Zürich, Switzerland, 14-16 April 2023.
-
Stallone, Valerio; Wetzels, Martin; Mahr, Dominik; Klaas, Michael,
2022.
The revolution of digital advertising will be tokenized.
In:
International Conference on Crypto-Marketing, New York, USA, 5-6 December 2022.