Dr. Jens Haarmann

Dr. Jens Haarmann
ZHAW
School of Management and Law
Fachstelle Product Management
Theaterstrasse 17
8400 Winterthur
Persönliches Profil
Leitungsfunktion
- Studiengangleitung CAS Swiss Biodesign for MedTech Innovators & CAS Health Care Marketing
Tätigkeit an der ZHAW als
Dozent Marketing mit Schwerpunkten:
• New Product Marketing
• Business Development
• Health Care / Medical Device Marketing
Lehrtätigkeit in der Weiterbildung
- MAS Digital Marketing
- MAS Marketing Management
- MAS Product Management
- CAS Digital Marketing
- CAS Digitale Technologien und Innovation
- CAS Health Care Marketing
- CAS Strategisches Marketing
- CAS Swiss Biodesign for MedTech Innovators
- WBK Business Innovation Management
Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse
• Product and Service Innovation
• Co-creation and Product-Market Fit
• Biodesign and Digital Business Models in Health Care
Aus- und Fortbildung
• Multi-Method Research, ECPR / Central European University, Budapest (Intensivkurs, 1 Wo)
• Health Economics for Pharmaceutical & Medical Technology Products (Intensivkurs, 3 Wo) / HEPAMI, Frankreich
• Doktorat und Lic.oec. der Oekonomie / Universität Zürich
• MBA Exchange Programme / McMaster University Hamilton, Canada
Beruflicher Werdegang
• Geschäftsführer und Gründer / Zurich Health, Schweiz
• Manager Global Product Category / Basic hearing instruments / Phonak, Schweiz
• Venture Capital Consultant / Medical Devices / Sofinnova Partners, Frankreich
• Business Unit Manager Schweiz / Wirbelsäulenchirurgie / Johnson & Johnson Medical, Schweiz
Mitglied in Netzwerken
Projekte
- Blended learning concept for a professional education program for Veterinary Surgeons / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Digital Health und neue Tarifmodelle aus Sicht von Krankenversicherten in der Schweiz und Deutschland / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
Publikationen
-
Scheifele, Angelika; Haarmann, Jens,
2018.
Digitalisierung als Chance für emotionale Kundenbindung : die Investitionen der SAP im Segelsport
.
In:
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, Hrsg. ,
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
S. 175-183.
-
Barth, Linard ; Ehrat, Matthias ; Fuchs, Rainer ; Haarmann, Jens,
2020.
Systematization of digital twins : ontology and conceptual framework [ Paper ].
In:
ICISS 2020 : Proceedings of the 2020 The 3rd International Conference on Information Science and System.
3rd International Conference On Information Science And Systems ICISS 2020, Cambridge, UK, 19-22 March 2020.
New York:
Association for Computing Machinery.
S. 13-23.
Verfügbar unter : https://doi.org/10.1145/3388176.3388209
-
Bonmarin, Mathias ; Haarmann, Jens,
2020.
«Let’s Biodesign!» : vom Operationssaal zum disruptiven Medizinprodukt .
Competence.
2020,
S. 16-18.
Verfügbar unter : https://doi.org/10.21256/zhaw-21265
-
Hannich, Frank ; Suvada, Adrienne ; Haarmann, Jens; Weinstock, Oliver; Schopfer, Heinz;
2017.
Dialogmarketing Report Schweiz 2017 .
Dialogmarketing in der Schweiz
; 2017.
Frauenfeld:
Schweizer Dialogmarketing Verband.
Verfügbar unter : https://sdv-dialogmarketing.ch/studie-2017/
-
Hüttermann, Marcel ; Hannich, Frank ; Fuchs, Rainer ; Rüeger, Brian ; Müller, Steffen ; Kübler, David Lucien; Barth, Linard ; Haarmann, Jens;
2017.
Swiss Marketing Leadership Studie 2017 : Emotionen in einer digitalisierten Welt .
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter : https://doi.org/10.21256/zhaw-20097
-
Mattes, Urs; Kaiser, Franc; Beswick, Richard; Haarmann, Jens;
2017.
The chinese medtech sector with focus on new regulatory rules .
Zürich:
Switzerland Global Enterprise.
-
Hüttermann, Marcel ; Hannich, Frank ; Haarmann, Jens,
2017.
In:
Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Tourismuswissenschaft (DGT), Insel Mainau, Deutschland, 9.-11. November 2017.
PhD Thesis: Determinants of Private Equity Investments in Switzerland - A Survey of the Swiss Medical Technology Industry, Haupt-Verlag 2006