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Dr. Steffen Müller

Dr. Steffen Müller

Dr. Steffen Müller
ZHAW School of Management and Law
Fachstelle Behavioral Marketing
Stadthausstrasse 14
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 79 24
steffen.mueller@zhaw.ch

Persönliches Profil

Leitungsfunktion

  • Leitung Fachstelle Behavioral Marketing

Tätigkeit an der ZHAW als

Dozent für Marketing

http://www.zhaw.ch/imm

Lehrtätigkeit in der Weiterbildung

Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse

Customer Relationship Management (CRM), Marktforschung, Net Promoter Score (NPS), Preismanagement, Key Account Management, Industriegütermarketing

Aus- und Fortbildung

Dipl.-Kfm., 2001, Universität Mannheim
Dr. rer. pol., 2005, Universität Erlangen-Nürnberg

Beruflicher Werdegang

Hilti AG, Schaan, Vice President Corporate Market Research
Siemens AG, Nürnberg, Senior Marketing Consultant
The Boston Consulting Group GmbH, München, Associate

Mitglied in Netzwerken

Publikationen und Konferenzbeiträge

Monographien und Herausgeberschaften

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    Bonusprogramme als Instrumente des Beziehungsmarketing

    : Eine theoretische und empirische Analyse.

    Nürnberg: GIM-Verlag.

Beiträge, peer-reviewed

  • ; ; ().

    What drives Loyalty Program Perception? A Cross-Country Analysis

    .

    EMAC 2016 (European Marketing Academy Conference), Oslo, 24.-27. Mai, Peer reviewed.

  • ; ().

    Which Product Features Delight Customers? An Analysis of Online Reviews

    .

    EMAC 2016 (European Marketing Academy Conference), Oslo, 22. - 27. May, Peer reviewed.

  • ().

    How to Design Loyalty Programs: A Conjoint Analytical Approach

    .

    38. Konferenz der European Marketing Academy, Nantes Peer reviewed.

  • ; ().

    Marketing Events: Determinants and Consequences of Participant Satisfaction

    .

    37. Konferenz der European Marketing Academy, Brighton Peer reviewed.

  • ().

    Loyalty Programs and Customer Loyalty: A Panel Data Analysis

    .

    36. Konferenz der European Marketing Academy, Reykjavik Peer reviewed.

  • ; ().

    Loyalty Program Benefits: Measurement, Determinants, Impact

    .

    33. Konferenz der European Marketing Academy, Murcia Peer reviewed.

Beiträge, nicht peer-reviewed