Publikationen nach Themenbereich (DDC)
Publikationen nach DDC 302: Soziale Interaktion
-
Rosenberger Staub, Nicole,
2022.
Schulkommunikation fit machen für den digitalen Wandel (LZ 13.46)
.
In:
Regenthal, Gerhard; Schütte, Jan, Hrsg.,
Öffentlichkeitsarbeit macht Schule : ein praxisorientiertes Handbuch zur Umsetzung von PR an Schulen.
Köln:
Carl Link Verlag.
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia,
2022.
Social Bots als Stimmen im Diskurs
.
In:
Gredel, Eva, Hrsg.,
Diskurse – digital.
Berlin:
De Gruyter.
S. 271-282.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110721447-014
-
Gerber, Andri,
2022.
The mirror chiasm : problematizing embeddedness in video games through mirrors
.
In:
Vahdat, Vahid; Gottwald, Dave; Turner-Rahman, Gregory, Hrsg.,
Virtual interiorities book two: the myth of total virtuality.
Pittsburgh:
Carnegie Mellon University: ETC Press.
S. 43-59.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26795
-
Dratva, Julia; Stronski, Susanne,
2022.
Toward a digital child health booklet.
In:
15th European Public Health Conference, Berlin, Germany, 9-12 November 2022.
Oxford University Press.
S. ckac129.602.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1093/eurpub/ckac129.602
-
Vogt, Ulisse Patrizio; Rausch, Anne-Kathrin; Niedermann, Karin,
2022.
Physioscience.
19(1), S. 24-32.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1055/a-1684-4508
-
Koller, Thomas; Grabner, Helmut,
2022.
Who wants to be a click-millionaire? : on the influence of thumbnails and captions [Paper].
In:
2022 26th International Conference on Pattern Recognition (ICPR).
26th International Conference on Pattern Recognition (ICPR), Montréal, Canada, 21-25 August 2022.
IEEE.
S. 629-635.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/ICPR56361.2022.9956202
-
Oschwald, Sandra,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26992
-
Stettler, Simona; Haas, Miranda; Wenger, Ines; Egger, Selina; Schulze, Christina,
2022.
Ergoscience.
17(2), S. 54-61.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.2443/skv-s-2022-54020220202
-
Kleinberger, Ulla,
2022.
„Ich ha das Buech glost“ : Literacy und Literacies
.
In:
ZHAW Angewandte Linguistik, Hrsg.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe.
Berlin:
De Gruyter.
S. 63-71.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110786675-006
-
Suter, Lilian; Klopfenstein Frei, Nadine,
2022.
In:
Jahrestagung der Schweizerischen Gesellschaft für Kommunikations- und Medienwissenschaft (SGKM-SACM): Die visuelle und audiovisuelle Wende im Zeitalter der Bildschirmmedien, Zürich, 21.-22. April 2022.
-
Angerer, Alfred, Hrsg.,
2021.
Patrik Basler : Patientenkommunikation im digitalen Zeitalter.
Verfügbar unter: https://gesundheitswesen.org/56-patrik-basler-patientenkommunikation-im-digitalen-zeitalter
-
Chehda Moreno, Nora; Weyland, Mathias; Smieszek, Timo; Füchslin, Rudolf Marcel; Krütli, Pius; Schneider, Johannes Josef; Scheidegger, Stephan,
2021.
Interpreting difference measures for social contact matrices : impact on the pandemic dynamics [Poster].
In:
8th International Conference on Infectious Disease Dynamics (Epidemics8), online, 30 November - 3 December 2021.
-
Keel, Guido; Dingerkus, Filip; Schuler, Martin,
2021.
Native Ads erkennen und beurteilen.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-23651
-
Suter, Lilian,
2021.
In:
Fortbildung "Polizeiliche Jugendsachbearbeitung", Aarau (online), 25. November 2021.
-
Wenger, Ines; Morgenthaler, Thomas; Schulze, Christina,
2021.
If I could build... : empowering the voices of children with disabilities in playground planning [Poster].
In:
3rd Annual Meeting of the Swiss Society for Early Childhood Research, Zurich, 23-24 November 2021.
Zenodo.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5281/zenodo.5733919
-
Rosenberger Staub, Nicole; Schneider Stingelin, Colette,
2021.
Assessment für die Schulkommunikation im digitalen Wandel.
In:
Schulen in der digitalen Welt: Lehren und Lernen, Basel, 12. November 2021.
-
Koinig, Isabell; Reifegerste, Doreen; Rosenberger Staub, Nicole; Schneider Stingelin, Colette; Grundisch, Julia,
2021.
In:
European Conference on Health Communication, health communication dynamics in turbulent times, online, 4-5 November 2021.
-
Klaiber, G.; Steiger, V.; Häusermann, S.; Rieder, E.,
2021.
Kommunikation mit Angehörigen in End-of Life-Situationen auf Intensivstationen : die VALUE-Strategie [Poster].
In:
Nationaler Palliative Care Kongress, Biel, 24.-25. November 2021.
Verfügbar unter: https://de.palliative-kongresse.ch/2021/abstracts/presentation/38
-
Fehlmann, Fiona; Autenrieth, Ulla; Künzler, Matthias,
2021.
In:
RIPE@2021 Conference "Public Service Media’s Contribution to Society", online, 27-28 September 2021.
-
Künzler, Matthias; Fehlmann, Fiona; Autenrieth, Ulla,
2021.
The attempt to be up front despite major challenges : innovation in PSM as a contribution to society [Paper].
In:
RIPE@2021 Conference "Public Service Media’s Contribution to Society", online, 27-28 September 2021.
-
Künzler, Matthias; Fehlmann, Fiona; Autenrieth, Ulla,
2021.
In:
RIPE@2021 Conference "Public Service Media’s Contribution to Society", online, 27-28 September 2021.
-
Rosenberger Staub, Nicole; Schneider Stingelin, Colette,
2021.
Assessment für die Weiterentwicklung der Schulkommunikation im digitalen Wandel.
In:
Aktuelle Ergebnisse aus der Schulleitungsforschung, 15. September 2021.
-
Gemperle, Michael; Pehlke-Milde, Jessica; Koch, Ramona; Braune-Krickau, Katrin; Schneebeli, Larissa; von Wyl, Agnes,
2021.
Das Smartphone und die Mutterschaftsbilder schwangerer Frauen [Paper].
In:
6. Winterthurer Hebammensymposium, Winterthur, 11. September 2021.
-
Waller, Gregor,
2021.
Machen Smartphone und Co. mein Kind krank?.
In:
Sicher und entspannt durch die digitale Welt, Amt für Gesundheit Kanton Zug, Kinder- und Jugendgesundheit, Zug, 7. September 2021.
-
Künzler, Matthias; Autenrieth, Ulla; Fehlmann, Fiona,
2021.
Caught in between : the struggle of public service media between old norms and new competitors.
In:
8th European Communication Conference (ECC) "Communication and Trust" organised by The European Communication Research and Education Association (ECREA), Brage (Portugal), online, 6-9 September 2021.