Alle Publikationen im Departement Angewandte Linguistik
-
Ben Soltane, Fabio,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2811
-
Konstantinidou, Liana; Madlener-Charpentier, Karin; Opacic, Aleksandra; Gautschi, Curtis; Hoefele, Joachim,
2022.
Literacy in vocational education and training : scenario-based reading and writing education.
Reading and Writing.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/s11145-022-10373-4
-
Hübscher, Iris; Sánchez-Conde, Cristina; Borràs-Comes, Joan; Vincze, Laura; Prieto, Pilar,
2022.
Multimodal mitigation : how facial and body cues index politeness in Catalan requests.
Journal of Politeness Research.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/pr-2020-0033
-
Kleinberger, Ulla,
2022.
Murphy’s Law : kommunikative Schnittstellen
.
In:
ZHAW Angewandte Linguistik, Hrsg.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe.
Berlin:
De Gruyter.
S. 111-119.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110786675-007
-
Caldelari, Laura,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2810
-
Madlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio,
2022.
.
In:
Madlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio, Hrsg.,
Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung in der Sprachvermittlung : Kognitive und didaktische Perspektiven auf Deutsch als Erst-, Zweit- und Fremdsprache.
Tübingen:
Narr Francke Attempto.
S. 11-30.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.24053/9783772056871
-
Pronina, Mariia; Hübscher, Iris; Vilà-Giménez, Ingrid; Prieto, Pilar,
2022.
Pragmatic prosody development from 3 to 8 years of age : a cross-sectional study in Catalan [Poster].
In:
Speech Prosody, Lisbon, Portugal, 23-26 May 2022.
-
Dreesen, Philipp; Stücheli-Herlach, Peter,
2022.
.
In:
Czachur, Waldemar; Hanus, Anna; Miller, Dorota, Hrsg.,
Dyskurs, media, mulitimodalność. Przyczynek do dialogu germanistyczno-polonistycznego.
Wrocław:
Oficyna Wydawnicza Atut.
S. 125-170.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25816
-
Massey, Gary,
2022.
Journal of Translation Studies.
2(1), S. 33-51.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3726/JTS012022.3
-
Rosenberger Staub, Nicole,
2022.
Schulkommunikation fit machen für den digitalen Wandel (LZ 13.46)
.
In:
Regenthal, Gerhard; Schütte, Jan, Hrsg.,
Öffentlichkeitsarbeit macht Schule : ein praxisorientiertes Handbuch zur Umsetzung von PR an Schulen.
Köln:
Carl Link Verlag.
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia,
2022.
Social Bots als Stimmen im Diskurs
.
In:
Gredel, Eva, Hrsg.,
Diskurse – digital.
Berlin:
De Gruyter.
S. 271-282.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110721447-014
-
Dreesen, Philipp,
2022.
.
In:
Bock, Bettina M.; Pappert, Steffen; Škerlavaj, Tanja, Hrsg.,
Grenzgänge: Eine Spritztour durch Text-, Stil- und Zeichengefilde. Festschrift für Ulla Fix.
Berlin:
Frank & Timme.
S. 73-78.
-
Bender, Michael; Bubenhofer, Noah; Dreesen, Philipp; Georgi, Christopher; Rüdiger, Jan Oliver; Vogel, Friedemann,
2022.
Techniken und Praktiken der Verdatung
.
In:
Gredel, Eva, Hrsg.,
Diskurse – digital.
Berlin:
De Gruyter.
S. 135-158.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110721447-007
-
Hohenstein, Christiane,
2022.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis: Sprachwandel
.
In:
ZHAW Angewandte Linguistik, Hrsg.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe, 2. überarbeitete Auflage.
Berlin, Boston:
De Gruyter.
S. 151-159.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110786675-009
-
Gieshoff, Anne Catherine; Schuler, Martin,
2022.
The augmented interpreter : a pilot study on the use of augmented reality in interpreting.
In:
3rd HKBU International Conference on Interpreting : Interpreting and Technology, Hong-Kong (online), 7-9 December 2022.
-
Massey, Gary,
2022.
The didactics of professional translation : a success story?
.
In:
Franco Aixelá, Javier; Olalla-Soler, Christian, Hrsg.,
50 years later : what have we learned after Holmes (1972) and where are we now?.
Las Palmas de Gran Canaria:
Ediciones ULPGC.
S. 105-134.
-
Hubscher-Davidson, Séverine; Lehr, Caroline, Hrsg.,
2022.
The psychology of translation : an interdisciplinary approach.
Milton:
Routledge.
ISBN 9780367690595.
-
Winkler, Oliver,
2022.
The role of semi-responsive answers for relationship building in coaching
.
In:
Scarvaglieri, Claudio; Graf, Eva-Maria; Spranz-Fogasy, Thomas, Hrsg.,
Relationships in organized helping : analyzing interaction in psychotherapy, medical encounters, coaching and in social media.
Amsterdam:
John Benjamins.
S. 151-170.
Pragmatics & Beyond New Series ; 331.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1075/pbns.331.07win
-
Weber, Wibke; Rall, Hans-Martin,
2022.
The semiotic work design can do : a multimodal approach to visual storytelling
.
In:
Ernst, Jutta; Scheiding, Oliver; von Hoff, Dagmar, Hrsg.,
Periodical studies today : multidisciplinary analyses.
Leiden:
Brill.
S. 187-204.
Studies in periodical cultures ; 1.
-
Massey, Gary,
2022.
Bulletin suisse de linguistique appliquée.
2021(114), S. 31-45.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24729
-
Fegble, Tanja,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2812
-
Massey, Gary; Ehrensberger-Dow, Maureen,
2022.
Wisdom in practice : phronesis and co-emergent learning in translator education
.
In:
Abels, Katja; Hansen-Schirra, Silvia; Oster, Katharina; Schäffer, Moritz J.; Signer, Sarah; Wiedmann, Markus, Hrsg.,
Re-thinking translator education : in honour of Don Kiraly's social constructivist approach.
Berlin:
Frank & Timme.
S. 15-28.
Sprachen lehren – Sprachen lernen ; 13.
-
Schnatz, Nina Isabelle,
2022.
Wo es Unterricht ohne Noten gibt : Fallbeispiel 2 : Bilingual School Obersee
.
In:
Nölte, Björn; Wampfler, Philippe, Hrsg.,
Eine Schule ohne Noten : neue Wege zum Umgang mit Lernen und Leistung.
Bern:
hep.
S. 23-25.
-
Krasselt, Julia; Dreesen, Philipp,
2022.
.
In:
Gürtler, Christian; Prinzing, Marlies; Zeilinger, Thomas, Hrsg.,
Streitkulturen : medienethische Perspektiven auf gesellschaftliche Diskurse.
Baden-Baden:
Nomos.
S. 95-112.
Kommunikations- und Medienethik ; 18.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5771/9783748911098
-
Kleinberger, Ulla,
2022.
„Ich ha das Buech glost“ : Literacy und Literacies
.
In:
ZHAW Angewandte Linguistik, Hrsg.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe.
Berlin:
De Gruyter.
S. 63-71.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110786675-006