Daniela Fernando

Daniela Fernando
ZHAW
Angewandte Linguistik
Institute of Language Competence
Theaterstrasse 17
8400 Winterthur
Persönliches Profil
Tätigkeit an der ZHAW
Co-Leiterin Centre for Languages and Communication
Verantwortliche Lehre SoE
Dozentin Kommunikation und Sprache
Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse
Plurilingual education and methodology in Higher Education
Blended learning
Lecturer roles in communication and language teaching
Aus- und Fortbildung
UNIVERSITY DEGREE
Karl-Franzens-Universität Graz, Austria: Anglistik/Amerikanistik & Russisch Lehramt, graduated in 2000
STUDIES ABROAD
University of Wales, Swansea U.K.
Saint Petersburg State University, Russia
Beruflicher Werdegang
FOCUS:
Communication Training in German and English
English for Special Purposes (Business, Technology, Engineering, Health)
Project and quality management
PREVIOUS EMPLOYMENTS
University of Basel Language Centre, Switzerland
IMC Fachhochschule Krems, Austria
Vienna Business School, Austria
Fachhochschulstudiengänge Burgenland, Austria
Mitglied in Netzwerken
Verband der Sprachenzentren an Schweizer Hochschulen
Publikationen
-
Winkler, Oliver; Fernando, Daniela,
2017.
Kommunikationsunterricht im Ingenieurstudium - Quo vadis?
.
In:
Kleinberger, Ulla; Perrin, Daniel, Hrsg.,
Doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication.
Berlin:
De Gruyter.
S. 1-8.
De Gruyter Collection ; 1.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-4100
-
Winkler, Oliver; Fernando, Daniela,
2016.
Szenariobasierter Kommunikationsunterricht an Fachhochschulen.
Babylonia.
2016(3), S. 58-59.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-4208
Publikationen vor Tätigkeit an der ZHAW
Meyer, S., Gekeler, P., Manger, S., Urank, D. (2013). Plurilingualism, multilingualism and internationalisation in the European Higher Education Area: challenges and perspectives at a Swiss University. Language Learning in Higher Education, 2, 2: 405-425.
Meyer, S., Gekeler, P., Urank, D. (2013). Internationalisation, mobility and integration at Higher Education Institutions: promoting and researching pluri-and multilingualism at language centres. Babylonia, 02/13: 87-91.