Patricia Enzmann

Patricia Enzmann
ZHAW
School of Management and Law
Center for Culture & Creativity in International Business (C3IB)
Theaterstrasse 17
8400 Winterthur
Persönliches Profil
Tätigkeit an der ZHAW
Wissenschaftliche Mitarbeiterin Center for Culture and Creativity in International Business
Vorlesungen
Doing Business / Digital Transformation in Asia Pacific, BSc
Intercultural Management for Incomings, BSc
Intercultural and International Organizational Communication, MA
Projekte
2021 Asia Observatory (abgeschlossen)
2019 Asia Entrepreneurship Training Program in der Schweiz und in Indonesien (abgeschlossen)
2016 Sino-Swiss Zhenjiang Industrial Park Training (abgeschlossen)
2014 Machbarkeitstudie Energie and Wasser Hubs in China (abgeschlossen)
Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse
In meiner Forschung beschäftige ich mich mit dem handwerklichen Wertschöpfungsprozesses durch den Einsatz von kulturellen Ressourcen.
Aus- und Fortbildung
2017 ZHAW: CAS Hochschuldidaktik
2009 CKGSB Shanghai: MBA in General Management, Auszeichnung Dean's list top 3
2000 Universität Bern: MSc in Arbeits- und Organisationspsychologie, Sozialpsychologie und Marketing
1995 Universität Basel: BSc in Psychologie und Betriebswirtschaft
Beruflicher Werdegang
2014-heute Abteilung International Business: Wissenschaftliche Mitarbeiterin
2019-2021 Abteilung International Business: Leitung Center for Asia Business a.i.
2009-2013 European Union Chamber of Commerce in Nanjing: General Manager
2000-2007 UBS AG: Business Management and Development Specialist Trade & Export Finance, Basel, Zürich, London und Luxemburg, Private Banking Diplom
Publikationen
-
Enzmann, Patricia; Mösli, Matteo,
2022.
Seizing opportunities : ASEAN country cluster readiness in light of the fourth industrial revolution.
Asia and the Global Economy.
2(1), S. 100021.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.aglobe.2021.100021
-
Barthelmess Röthlisberger, Petra; Enzmann, Patricia; Settelen, Michael; Schärmeli, Nicolas,
2018.
Navigating ambiguity : distributive and integrative negotiation tactics in China.
Central European Business Review.
7(2), S. 21-43.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.18267/j.cebr.197