Marketing Management
Books and Book Contributions
-
2020.
In defence of political correctness
.
In:
Dall'Agnola, Jasmin; Moradi, Jabbar, eds. ,
PC on Earth : the beginnings of the totalitarian mindset.
Stuttgart:
ibidem.
pp. 73-89.
-
Hannich, Frank ; Hüttermann, Marcel ,
2020.
Trigger-based Marketing : Tiki-Taka im digitalen Kundenbeziehungsmanagement
.
In:
Stadelmann, Martin; Pufahl, Mario; Laux, David D., eds. ,
CRM goes digital : Digitale Kundenschnittstellen in Marketing, Vertrieb und Service exzellent gestalten und nutzen.
Wiesbaden:
Springer.
pp. 267-279.
Edition Sales Excellence.
Available from : https://doi.org/10.1007/978-3-658-27016-2_19
-
Harren, Benjamin; Seiler, Roger ; Müller, Steffen ,
2019.
Augmented Reality und Virtual Reality im Premium- und Luxus-Retail
.
In:
Digitalisierung in der Praxis : so schaffen KMU den Weg in die Zukunft.
Wiesbaden:
Springer.
pp. 183-195.
Available from : https://doi.org/10.1007/978-3-658-26137-5_12
-
Klaas, Michael ; Ackermann, Kurt Alexander ; Fleiss, Jürgen,
2019.
.
In:
Bergner, Sabine; Fleiss, Jürgen; Gutschelhofer, Alfred, eds. ,
Wandel gestalten : Beiträge der Managementforschung zu Herausforderungen der Unternehmensführung.
Graz:
Leykam.
pp. 211-227.
Styrian Spirit of Management ; 2.
-
Ackermann, Kurt Alexander ; Fleiss, Jürgen,
2019.
.
In:
Bergner, Sabine; Fleiss, Jürgen; Gutschelhofer, Alfred, eds. ,
Wandel gestalten : Beiträge der Managementforschung zu Herausforderungen der Unternehmensführung.
Graz:
Leykam.
pp. 265-277.
Styrian Spirit of Management ; 2.
-
Holler, Manuel ; Barth, Linard ; Fuchs, Rainer ,
2019.
.
In:
Stark, John, ed. ,
Product lifecycle management (volume 4) : the case studies.
Cham:
Springer.
pp. 13-19.
Decision Engineering ; 30.
Available from : https://doi.org/10.1007/978-3-030-16134-7_2
-
Rellstab, Rolf ; Rozumowski, Anna ,
2018.
Aufbau von Customer Engagement bei der New Belgium Brewing Company
.
In:
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, eds. ,
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
pp. 145-160.
-
Barth, Linard ; Heierli, Reto ,
2018.
Baubranche 4.0 : Building Information Modeling
.
In:
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, eds. ,
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
pp. 117-130.
-
Fricker, Wolfgang; Suvada, Adrienne ,
2018.
.
In:
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, eds. ,
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
pp. 163-174.
-
Bussard, Mathieu; Vogt, Helen ,
2018.
.
In:
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, eds. ,
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
pp. 217-228.
Journal Articles
-
Zimmer, Marcus ; Salonen, Anna; v. Wangenheim, Florian,
2020.
Business solutions as market signals that facilitate product sales .
Industrial Marketing Management.
91,
pp. 30-40.
Available from : https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.07.014
-
Heim, Nina ; Müller, Steffen ; Grob, Lea,
2019.
Akzeptanz von Dynamic Pricing : eine Untersuchung am Beispiel von Schweizer Skigebieten .
Marketing Review St. Gallen.
2019(5),
pp. 40-47.
-
Rockel, Georg; Barth, Linard ,
2019.
App launch for customer processes of a real estate company .
International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering.
9(1),
pp. 607-616.
Available from : https://doi.org/10.35940/ijitee.A4491.119119
-
Furchheim, Pia ; Martin, Christian; Morhart, Felicitas,
2019.
Being green in a materialistic world : consequences for subjective well‐being .
Psychology & Marketing.
37(1),
pp. 114-130.
Available from : https://doi.org/10.1002/mar.21285
-
Ackermann, Kurt Alexander ; Murphy, Ryan O.,
2019.
Games.
10(1),
pp. 15-48.
Available from : https://doi.org/10.3390/g10010015
-
Rockel, Georg; Barth, Linard ,
2019.
IT requirements in the real estate sector .
International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering.
9(1),
pp. 298-308.
Available from : https://doi.org/10.35940/ijitee.A4029.119119
-
Seiler, Roger ; Klaas, Michael ; Hari, Jürg J.,
2019.
Künstliche Intelligenz im Marketing .
Marketing Review St. Gallen.
36(1),
pp. 66-75.
-
Hüttermann, Marcel ; Thimm, Tatjana; Hannich, Frank ; Bild, Christine,
2019.
Requirements for future digital visitor flow management .
Journal of Tourism Futures.
5(3),
pp. 241-258.
Available from : https://doi.org/10.1108/JTF-03-2019-0023
-
Fleiß, Jürgen; Ackermann, Kurt Alexander ; Fleiß, Eva; Murphy, Ryan O.; Posch, Alfred,
2019.
Central European Journal of Operations Research.
Available from : https://doi.org/10.1007/s10100-019-00619-y
-
Zumstein, Darius ; Hundertmark, Sophie,
2018.
Chatbots : an interactive technology for personalized communication and transaction .
IADIS International Journal on www/Internet.
15(1),
pp. 96-109.
Available from : http://www.iadisportal.org/ijwi/papers/2017151107.pdf
Studies, Expert Opinions and Working Papers
-
Zumstein, Darius ; Oswald, Carmen ; Gasser, Marc; Lutz, Rita; Schoepf, Alex;
2021.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-21185
-
Zumstein, Darius ; Oswald, Carmen ,
2020.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-2396
-
Zumstein, Darius ; Oswald, Carmen ,
2020.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-2389
-
Bächler, Jesse ; Suvada, Adrienne ; Klaas, Michael ; Bulatovic, Andjela ; Wyss, Saskia ,
2020.
Content Marketing-Studie 2020 : Einsatz und Verbreitung des Content Marketing in der Schweiz .
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-20150
-
Müller, Steffen ; Klaas, Michael ; Collenberg, Anja ; Rozumowski, Anna ; Lenggenhager, Vera Nina ,
2020.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-20910
-
Ackermann, Kurt Alexander ; Heim, Nina ; Collenberg, Anja ; Lenggenhager, Vera Nina ; Müller, Steffen ; Furchheim, Pia ,
2020.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-20571
-
Zumstein, Darius ; Steigerwald, Antonia;
2019.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-18746
-
2019.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-18480
-
2019.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-5522
-
Hüttermann, Marcel;
2019.
eSports Schweiz 2019 (Vorversion) .
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-5517
Contributions to Magazines or Newspapers
-
Bonmarin, Mathias ; Haarmann, Jens ,
2020.
«Let’s Biodesign!» : vom Operationssaal zum disruptiven Medizinprodukt .
Competence.
2020,
pp. 16-18.
Available from : https://doi.org/10.21256/zhaw-21265
-
Müller, Steffen ; Furchheim, Pia ,
2019.
Freundlich bleiben zahlt sich aus .
HTR - Hotel-Revue.
2019(24),
pp. 8.
-
Müller, Steffen ; Merkli, Daphne,
2017.
Collaborative Competitive Intelligence .
Competence.
2017(8),
pp. 14-15.
-
2017.
Stimmen der Zeit.
2017(6),
pp. 421-423.
-
2017.
L'identità e la comunicazione : due concetti chiave per la Chiesa armeno-cattolica .
Città di Vita.
72(4),
pp. 429-438.
-
Sander, Matthias; Heim, Nina ; Kohnle, Yvonne,
2016.
Berichte über Landwirtschaft - Zeitschrift für Agrarpolitik und Landwirtschaft.
94(2),
pp. 1-20.
Available from : https://doi.org/10.12767/buel.v94i2.120.g282
-
Bétrisey, Michèle; Seiler, Roger ,
2016.
Couch Commerce durch Fernsehwerbung fördern .
Marketing & Kommunikation.
2016(9),
pp. 58.
-
2016.
Handelszeitung.
2016(21),
pp. 60.
-
Zumstein, Darius ; Sänger, Ulf,
2016.
Digitalisierung stärkt den Direktvertrieb .
Marketing & Kommunikation.
2016(5),
pp. 82-83.
-
Miesler, Linda ; Bearth, Angela,
2016.
Heikler Umgang mit Kundendaten .
Competence.
2016(7),
pp. 25-26.