Tania Kaya

Tania Kaya
ZHAW
School of Management and Law
Centre of Customer Management & e-Commerce
Theaterstrasse 17
8400 Winterthur
Personal profile
Management role
Programme Director, CAS Community & Influencer Marketing
Position at the ZHAW
Research Associate
www.zhaw.ch/imm
Expertise and research interests
Customer Journey, Trigger-Based Maketing, Customer Centricity, Net Promoter Score, Customer Lifetime Value, Service Design, Design Thinking
Educational background
Master of Science in Business Administration
Bachelor of Science in Business Administrati
Professional milestones
2020 - heute: Research Associate, Project Leader, Teacher
2019 - heute: Head of IMM Junior Analysts
2017 - 2020: Research Assistent
2014 - 2017: IMM Junior Analyst
Membership of networks
- Marketing Management Community
- Swiss Product Management Community (SPMC)
- Digital Futures Lab
- Customer Experience and Service Design Community
Projects
- Verknüpfung ausserschulischen Lernens mit dem Regelunterricht / Team member / Project ongoing
- Vorstudie zum Markteintritt einer innovativen Nähmethodik mit Gesamtkonzept für HomeWorker / Project leader / Project completed
- Evaluierung des Tresormarktes Schweiz mit Fokus auf E-Commerce / Project leader / Project completed
- How to Digitize a Textbook? / Project leader / Project completed
- Design Thinking Projects 2021 / Team member / Project completed
- Qualitative study to explore the motives behind the choice of payment instruments / Team member / Project completed
- B2B Partner-Radar für Wildbiene + Partner / Deputy project leader / Project completed
- Customer Journey Analysis Houzy AG / Deputy project leader / Project completed
- Customer Lifetime Value AI Toolkit («CLV AI Kit») / Team member / Project completed
- Design Thinking Projects 2020 / Team member / Project completed
- (Nicht-)Besucher:innen-Forschung: Technorama on Tour / Team member / Project completed
- Status quo, Entwicklungen und Trends im schweizerischen Lebensmittelhandel: eine Analyse unter besonderer Berücksichtigung der Auswirkungen des Markteintritts von Lidl Schweiz vor zehn Jahren / Team member / Project completed
Publications
-
Stallone, Valerio; Gägauf, Aline; Kaya, Tania,
2022.
In:
Decker, Stefan; Domínguez Mayo, Francisco; Marchiori, Massimo; Filipe, Joaquim, eds.,
Proceedings of the 18th International Conference on Web Information Systems and Technologies - WEBIST.
18th International Conference on Web Information Systems and Technologies (WEBIST), Valletta, Malta, 25-27 October 2022.
SciTePress.
pp. 97-104.
Available from: https://doi.org/10.5220/0011336400003318
-
Hannich, Frank; Kaya, Tania; Hüttermann, Marcel,
2021.
A customer-centric search for triggers as a basis for marketing automation service design [paper].
In:
West, Shaun; Meierhofer, Jürg; Ganz, Christoph, eds.,
Smart services summit : digital as an enabler for smart service business development.
Third Smart Services Summit 2020, Zurich (online), 23 October - 23 December 2020.
Cham:
Springer.
pp. 85-93.
Progress in IS.
Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-030-72090-2_8
-
Heierli, Reto; Hannich, Frank; Zimmer, Marcus; Zumstein, Darius; Oehninger, Fabian; Kaya, Tania; Oswald, Carmen; Rettenmund, Michèle,
2022.
Customer Management Studie 2022 : Trends, Daten und Nachhaltigkeit.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2436
-
Kaya, Tania; Stallone, Valerio,
2022.
In:
International Conference on Marketing and Technologies (ICMarkTech), Santiago de Compostela, Spain, 1-3 December 2022.
-
Monard, Frédéric; Uebersax, Hans-Peter; Müller, Melanie; Hannich, Frank; Furchheim, Pia; Kaya, Tania,
2021.
Dübendorf:
swiss moonshot.
Available from: https://page.aiaibot.com/de/chatbot-studie
-
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Hüttermann, Marcel; Fuchs, Rainer; Suvada, Adrienne; Kübler, David Lucien; Barth, Linard; Heierli, Reto; Rozumowski, Anna; Kiarostami, Tania,
2018.
Swiss Marketing Leadership Studie 2018 : Geschwindigkeit vs. Beständigkeit.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2787
Other publications
Blogbeitrag, 2023: Was für ein Auftakt ins Auffahrts-Wochenende – die Swiss Music Awards 2023 waren einmal mehr spektakulär!
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/was-fuer-ein-auftakt-ins-auffahrts-wochenende-die-swiss-music-awards-2023-waren-einmal-mehr-spektakulaer/
Blogbeitrag, 2021: Alles wird Service – Der smarte Kundendialog als Schlüssel zum Unternehmenserfolg
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/alles-wird-service-der-smarte-kundendialog-als-schluessel-zum-unternehmenserfolg/
Blogbeitrag, 2021: Future of Marketing 2021 – Megatrends und ihre Auswirkungen
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/future-of-marketing-2021-megatrends-und-ihre-auswirkungen/
Blogbeitrag, 2021:«Schon speziell, ein Event durchzuführen, bei dem Menschen im Mittelpunkt stehen, ohne dass diese anwesend sind» – Ein Rückblick auf die digitalen SMA’s 2021
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/schon-speziell-ein-event-durchzufuehren-bei-dem-menschen-im-mittelpunkt-stehen-ohne-dass-diese-anwesend-sind-ein-rueckblick-auf-die-digitalen-smas-2021/
Blogbeitrag, 2021: ZHAW-Studierende sorgen für reibungslosen Ablauf bei den virtuellen Swiss Music Awards 2021
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/zhaw-studierende-sorgen-fuer-reibungslosen-ablauf-bei-den-virtuellen-swiss-music-awards-2021/
Blogbeitrag, 2020: Wie Schaffhausen Corona trotzt
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/wie-schaffhausen-corona-trotzt/
Blogbeitrag, 2019: Smart Waste Management mit dem Hai-Auge von ANTA SWISS
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/smart-waste-management-mit-dem-hai-auge-von-anta-swiss/
Blogbeitrag, 2019: Agile Arbeitsmethoden bei ewz
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/agile-arbeitsmethoden-bei-ewz/
Blogbeitrag, 2019: Swiss Music Awards feiern zwölfte Ausgabe
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/swiss-music-awards-feiern-zwoelfte-ausgabe/
Blogbeitrag, 2018: Welche Hochzeitstrends dieses Jahr auf uns warten
blog.zhaw.ch/marketingmanagement/welche-hochzeitstrends-dieses-jahr-auf-uns-warten/