Martin Schuler

Martin Schuler
ZHAW
School of Applied Linguistics
Institute of Translation and Interpreting
Theaterstrasse 15c
8400 Winterthur
Personal profile
Management role
Head, Usability Lab
Position at the ZHAW
Research Associate Technical Communication
www.zhaw.ch/de/linguistik/forschung/technikkommunikation/usability-labor/
Expertise and research interests
usability, human-machine-interaction, usability testing, user centered design
Membership of networks
Projects
- Der erweiterte Dolmetscher - eine Pilotstudie zum Nutzen erweiterter Realität beim Dolmetschen / Team member / Project start pending
- Barrierefreie ZHAW-Webseiten / Team member / Project ongoing
- Cognitive Load in Interpreting and Translation (CLINT) / Team member / Project ongoing
- Leseeffizienz messen – Bionic Reading + Eyetracking / Team member / Project completed
- The blue tool of health apps – die ZHAW-Informationsplattform für Gesundheits-Apps / Team member / Project completed
- Native Ads erkennen und beurteilen / Team member / Project completed
- Die Ergonomie soziotechnischer Systeme in reflektierter Praxis von Lernen und Arbeiten / Team member / Project completed
- Informed Consent in verständlicher Form / Team member / Project completed
- Usability-Aspekte einer Software aus dem Bereich Kunststoffspritzgiessen / Deputy project leader / Project completed
- Cognitive and Physical Ergonomics of Translation / Team member / Project completed
- Optimierung der Gebrauchstauglichkeit eines neuen Softwareproduktes für die Segmentierung im Rahmen der Therapieplanung in der Strahlentherapie (Projekt mitfinanziert durch die KTI) / Team member / Project completed
- Begleitung der Entwicklung einer Online-Stellenbörse im Hinblick auf Usability / Team member / Project completed
- Usability-Evaluation einer führenden Software im Bereich elektrochemische Analytik / Team member / Project completed
Publications
-
Keel, Guido; Dingerkus, Filip; Schuler, Martin,
2021.
Native Ads erkennen und beurteilen.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-23651