Prof. Dr. Gunther Kucza

Prof. Dr. Gunther Kucza

Prof. Dr. Gunther Kucza
ZHAW School of Management and Law
St.-Georgen-Platz 2
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 78 64
gunther.kucza@zhaw.ch

Personal profile

Professional development teaching

Publications

; Kucza, Gunther; ;

2011.

KMU-Strategiebarometer 2011

.

Winterthur:

ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.

Available under: https://doi.org/10.21256/zhaw-974

Books and editorships

; ; ().

The Influence of Power Relations on Organisational Identifcation in Buyer-Supplier Relationships of the German Automotice Industry

: in: Klein, S., Poulymenakou, A., (eds.), Managing Dynamic Networks.

In: Managing Dynamic Networks. Springer:

().

Antecedents and Consequences of Interorganisational Power in Customer-Supplier Relationships in the Automotive Industry, Dissertation

.

St.Gallen:

Peer-reviewed articles/chapters

; ; ().

Strategieprozesse: Inhalte, Abläufe und Phasen

.

In: Kerstin Pichel; Erika Lüthi (Hg.). Strategie und Diversität - Moderationsmethoden, Erfahrungen, Workshopdesigns. Bern: Haupt Verlag. Peer reviewed.

; ().

Strategisches Management

.

In: Conrad Meyer; Gabriela Nagel-Jungo; Nicole Brockhaus-Soldenhoff (Hg.). Basiswissen BWL. (S. 575-650). (7. Aufl.) Zürich: Schulthess Verlag. Peer reviewed.

; ().

Global approaches to the service business in manufacturing companies

.

Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 26, Nr. 7, July. S. 472-483. Peer reviewed.

Non-peer-reviewed articles/chapters

; ().

Source Credibility Model, Source Attractiveness Model And Match-Up-Hypothesis

: –An Integrated Model.

Journal of International Scientific Publications : Economy and Business, 11 1-15.

().

Unternehmensentwicklung: Schon heute an morgen denken

.

Blickpunkt - Das Wirtschaftsmagazin für KMU, Nr. 5, Mai. S. 38- 40.

; ; ().

Wie systematische Unternehmensentwicklung in KMU gelingen kann

.

Organisator - Das Magazin für KMU, Nr. 8. S. 26-27.

; ; ; ().

KMU Strategie-Barometer

: Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

In: Forschungsbericht.

; ; ().

Machtspiele lohnen sich nicht

.

DVZ-Deutsche Logistik Zeitung, Nr. 44, April. S. 6.

; ; ().

Spare Parts Logistics for the Chinese Market

.

In: Benchmarking: An International Journal Volume 18, Issue 6.

; ; ().

Teure Machtspiele

.

LOG.Kompass, Nr. 7/8, Juli/ August. S. 28-29.

; ().

David gegen Goliath - Konsumenten strapazieren den Detailhandel

.

Persönlich Blau, 05/ 2009.

; ().

Emotionen als Instrument der Marketingpraxis

.

Marketing & Kommunikation, 06-07/ 2009. 18.

().

Grow or die - The Strategic Importance of M&A - A Scenario Analyses for the Heavy Industry

: International ESCE Conference, 28. - 30. Januar, Paris, Frankreich.

In: .

; ; ; ; ().

KMU Strategie-Barometer

: Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

In: .

; ; ().

Eine Frage der Macht - Einkaufsstrategie, Welche Faktoren bestimmen das Beschaffungsverhalten von Unternehmen?

.

Logistik Heute, 6/2004.

().

Efficient Network Management in the Automotive Industry: The DaimlerChrysler Case

: Final Review Meeting of the European Commission, 07. April 2003, Athen, Griechenland.

In: .

().

Macht und Abhängigkeit in Zuliefernetzwerken der Automobilindustrie

: Konferenzbeitrag im Rahmen der Automobiltagung eSupply Nets in der Automobil- und Zuliefererindustrie, 14. Februar 2003, St.Gallen, Schweiz.

In: .

; ; ().

Supply Chain Collaboration in der deutschen Automobilzulieferindustrie - Der Mensch entscheidet über Logistikqualität

.

In: Automobilwoche Ausgabe 14. Mai 2003. Sonderausgabe zur IAA, Hannover.

; ; ().

The Influence of Power Relations on Inter-organisational Identity in Buyer-Supplier Relationships of the Automotive Industry

: Paper for the IPSERA Conference 2003, Budapest, Ungarn.

In: .

; ().

Business Application Scenario- OEM-Networks in the Automotive Industry

: DOMINO Forschungbeitrag.

In: .

().

Collaboration in Supplier Nets of the Automotive Industry on the Basis of Power-Dependence Relations

: 8th IFPMM Summer School on Advanced Purchasing Research; 07-12. August, Salzburg, Österreich.

In: .

; ().

ECR Adoption in the Consumer Goods Industry

: DOMINO Forschungsbeitrag.

In: .

; ().

Inter-organisational Identity on the bases of Power-Dependence Relations in the Automotive Industry

: Conference on Dynamic Organisational Management for Interfirm Network Orchestrations, 07.-08. Oktober, Kopenhagen, Dänemark.

In: .

; ().

Management of OEM - Networks in the Automotive Industry, Expert Workshop

: eReality: Constructing the eEconomy, 17.-19. Juni, Bled, Slovenien.

In: .

; ().

OEM-Networks in the Automotive Industry

: DOMINO Panel Meeting, 20.-21. Mai, Athen, Griechenland.

In: .

; ; ; ; ().

PALM- Partnering Activities of Logistics Service Providers on Marketplaces

.

In: .

; ; ().

Sainsburys Supplier Networks and Supplier Performance, Conference on Dynamic Organisational Management for Interfirm Network Orchestrations

: 07.-08. Oktober, Kopenhagen, Dänemark.

In: .

; ().

Taxonomy of Dynamic Organisational Forms

: DOMINO Forschungbeitrag.

In: .

().

Betrachtung von Sozialwissenschaften und Naturwissenschaften unter wissenschaftstheoretischer Perspektive

: Vortrag am 16. Januar 2001 an der ETH-Zürich, Schweiz.

In: .

; ; ().

Faktoranalytische Objektpositionierung, Seminarbeitrag zum Forschungskolloquium

: Methodenlehre am 06. Juni 2001 an der Universität St.Gallen, Schweiz.

In: .