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Dr. Liane Nagengast

Dr. Liane Nagengast

Dr. Liane Nagengast

ZHAW School of Management and Law
Department General Management
St.-Georgen-Platz 2
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 72 15
liane.nagengast@zhaw.ch

Publications

Articles in scientific journal, peer-reviewed
Books and monographs, peer-reviewed
Conference contributions, peer-reviewed
Other publications

Publications before appointment at the ZHAW

Evanschitzky, Heiner; Stan, Valentina; Nagengast, Liane (2021): Strengthening the satisfaction loyalty link: the role of relational switching costs. Marketing Letters, DOI:10.1007/s11002-021-09590-8.

Bauer, Johannes Christian; Morwitz, Vicki; Nagengast, Liane (2021): Interest-Free Financing Promotions Increase Consumers’ Demand for Credit for Experiential Goods. Journal of the Association for Consumer Research, 6 (1), 54-66.

Bauer, Johannes Christian; Linzmajer, Marc; Nagengast, Liane; Rudolph, Thomas & D'Cruz, Elena (2020) Gamifying the digital shopping experience: games without monetary participation incentives increase customer satisfaction and loyalty. Journal of Service Management.

Rudolph, Thomas; Nagengast, Liane; Bassett, Melanie & Bouteiller, David (2015) Die Nutzung mobiler Shopping Apps im Kaufprozess. Marketing Review St. Gallen, 32 (3). 42-49.
Linzmajer, Marc; Schopfer, Sandro; Keller, Thorben; Nagengast, Liane; Fleisch, Elgar & Rudolph, Thomas (2015) The Effects of Personalized Recommendations with Popularity Information on Sales - A Field Study in Grocery Retailing. Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS), (Paper 65). 1-11.

Nagengast, Liane; Evanschitzky, Heiner; Blut, Markus & Rudolph, Thomas (2014) New Insights in the Moderating Effect of Switching Costs on the Satisfaction-Repurchase Behavior Link. Journal of Retailing, 90 (3). 408-427.

Nagengast, Liane; Heidemann, Christina & Rudolph, Thomas (2013) Der kombinierte Einsatz von Sortimentsreduktion und Regalkategorisierung zur Sortimentsoptimierung: Eine empirische Untersuchung aus Konsumenten- und Händlersicht. ZfbF Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 2013 (7). 666-687.

Rudolph, Thomas & Nagengast, Liane (2013) Kundenbindung in Handels- und Serviceunternehmen: Die Wirkung von Kundenbindungsinstrumenten. Journal für Betriebswirtschaft, 63 (01). 3-44.

Rudolph, Thomas; Bauer, Johannes C.; Nagengast, Liane & Einhorn, Martin (2010) Die Rolle der Kunden im Category Management: Ein Einblick in die mentalen Denkstrukturen von Category Managern. Der Markt: international journal of marketing, 49 (2). 69-82.

Rudolph, Thomas; Emrich, Oliver; Nagengast, Liane & Oster, Daniel (2008) Social Network Analysis - Erkenntnisse für die Markenpositionierung. Marketing Review St.Gallen, 25 (6).