Dr. Liane Nagengast

Dr. Liane Nagengast
ZHAW
School of Management and Law
Department General Management
St.-Georgen-Platz 2
8400 Winterthur
Personal profile
Publications
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Bauer, Johannes C.; Morwitz, Vicki G.; Nagengast, Liane,
2021.
Interest-free financing promotions increase consumers’ demand for credit for experiential goods.
Journal of the Association for Consumer Research.
6(1), pp. 54-66.
Available from: https://doi.org/10.1086/710250
-
Evanschitzky, Heiner; Stan, Valentina; Nagengast, Liane,
2021.
Strengthening the satisfaction loyalty link : the role of relational switching costs.
Marketing Letters.
33(2), pp. 293-310.
Available from: https://doi.org/10.1007/s11002-021-09590-8
-
Bauer, Johannes C.; Linzmajer, Marc; Nagengast, Liane; Rudolph, Thomas; D'Cruz, Elena,
2020.
Journal of Service Management.
31(3), pp. 563-595.
Available from: https://doi.org/10.1108/JOSM-10-2018-0347
-
Nagengast, Liane,
2012.
St. Gallen:
Universität St. Gallen.
Available from: https://www.e-helvetica.nb.admin.ch/search?urn=bel-223994
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Rudolph, Thomas; Nagengast, Liane; Nitsch, Frauke,
2017.
Einkaufstourismus Schweiz 2017 / 2018.
St. Gallen:
Universität St. Gallen.
ISBN 978-3-906057-27-9.
Publications before appointment at the ZHAW
Evanschitzky, Heiner; Stan, Valentina; Nagengast, Liane (2021): Strengthening the satisfaction loyalty link: the role of relational switching costs. Marketing Letters, DOI:10.1007/s11002-021-09590-8.
Bauer, Johannes Christian; Morwitz, Vicki; Nagengast, Liane (2021): Interest-Free Financing Promotions Increase Consumers’ Demand for Credit for Experiential Goods. Journal of the Association for Consumer Research, 6 (1), 54-66.
Bauer, Johannes Christian; Linzmajer, Marc; Nagengast, Liane; Rudolph, Thomas & D'Cruz, Elena (2020) Gamifying the digital shopping experience: games without monetary participation incentives increase customer satisfaction and loyalty. Journal of Service Management.
Rudolph, Thomas; Nagengast, Liane; Bassett, Melanie & Bouteiller, David (2015) Die Nutzung mobiler Shopping Apps im Kaufprozess. Marketing Review St. Gallen, 32 (3). 42-49.
Linzmajer, Marc; Schopfer, Sandro; Keller, Thorben; Nagengast, Liane; Fleisch, Elgar & Rudolph, Thomas (2015) The Effects of Personalized Recommendations with Popularity Information on Sales - A Field Study in Grocery Retailing. Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS), (Paper 65). 1-11.
Nagengast, Liane; Evanschitzky, Heiner; Blut, Markus & Rudolph, Thomas (2014) New Insights in the Moderating Effect of Switching Costs on the Satisfaction-Repurchase Behavior Link. Journal of Retailing, 90 (3). 408-427.
Nagengast, Liane; Heidemann, Christina & Rudolph, Thomas (2013) Der kombinierte Einsatz von Sortimentsreduktion und Regalkategorisierung zur Sortimentsoptimierung: Eine empirische Untersuchung aus Konsumenten- und Händlersicht. ZfbF Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 2013 (7). 666-687.
Rudolph, Thomas & Nagengast, Liane (2013) Kundenbindung in Handels- und Serviceunternehmen: Die Wirkung von Kundenbindungsinstrumenten. Journal für Betriebswirtschaft, 63 (01). 3-44.
Rudolph, Thomas; Bauer, Johannes C.; Nagengast, Liane & Einhorn, Martin (2010) Die Rolle der Kunden im Category Management: Ein Einblick in die mentalen Denkstrukturen von Category Managern. Der Markt: international journal of marketing, 49 (2). 69-82.
Rudolph, Thomas; Emrich, Oliver; Nagengast, Liane & Oster, Daniel (2008) Social Network Analysis - Erkenntnisse für die Markenpositionierung. Marketing Review St.Gallen, 25 (6).