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Dr. Stefan Schuppisser

Dr. Stefan Schuppisser

Dr. Stefan Schuppisser
ZHAW School of Management and Law
St.-Georgen-Platz 2
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 68 95
stefan.schuppisser@zhaw.ch

Personal profile

www.zhaw.ch/sml/bachelor

Professional development teaching

CAS Unternehmensentwicklung

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Publications

Books and editorships

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    Stakeholder Management: Beziehungen zwischen Unternehmungen und nicht-marktlichen Stakeholder-Organisationen - Entwicklung und Einflussfaktoren

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    Haupt.

Peer-reviewed articles/chapters

Non-peer-reviewed articles/chapters

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    Wie systematische Unternehmensentwicklung in KMU gelingen kann

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    Organisator - Das Magazin für KMU, Nr. 8. S. 26-27.

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    Wie Unternehmen ihre Wertschöpfung einfach überprüfen können - Diagnosetool Wertschöpfungsnavigator, Teil 2 / 2

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    KMU-Magazin, Nr. 5, June. S. 100-104.

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    Wie Unternehmen ihre Wertschöpfung einfach überprüfen können -Diagnosetool Wertschöpfungsnavigator, Teil 1

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    KMU-Magazin, Nr. 4, May. S. 82-86.

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    Competitive Intelligence in Schweizer KMU

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    ZHAW, School of Management and Law, Winterthur

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    KMU Strategie-Barometer

    : Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

    In: Forschungsbericht.

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    Machtspiele lohnen sich nicht

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    DVZ-Deutsche Logistik Zeitung, Nr. 44, April. S. 6.

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    Teure Machtspiele

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    LOG.Kompass, Nr. 7/8, Juli/ August. S. 28-29.

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    Panel - CI in Small and Medium-Sized Businesses - Insights from a Survey in Switzerland

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    SCIP (Strategic and Competitive Intelligence Professionals) European Summit, 2010 European Competitive Intelligence Summit, Barcelona , 18.November.

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    KMU Strategie-Barometer

    : Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

    In: .

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    Nachrichten in Unternehmen

    : Einsatz von Competitive Intelligence im Unternehmen.

    Schweizer Soldat, 7/8 (2009). 30.

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    Strategisches Performance Management / Balanced Scorecard bei der Zürcher Kantonalbank

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    In: Horváth & Partners (Hg.). Performance Management in der Praxis. (241). Versus Verlag.

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    Mit einem durchgängigen Strategieprozess zum Erfolg - Von der Strategieentwicklung bis zum Controlling der Strategieumsetzung

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    In: Conrad Meyer (Hg.). Finanz- und Rechnungswesen - Jahrbuch 2005. (159). WEKA Verlag.

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    Developing Relationships - A nonlinear process

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    In: A. Buttery (Hg.). Research into contemporary issues in marketing. Best paper series of Australian Conference of the Chartered Institute of Marketing. (51).

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    Von der Strategie zum Budget - Wie mit der Balanced Scorecard die Fähigkeit zur Strategieumsetzung verbessert werden kann

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    In: Planung + Produktion.

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    A Stakeholder Perspective for Analyzing Marketing Relationships

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    In: Journal of Market-Focused Management. (109).

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    The diAx case (A): Taking advantage of the liberalization in the Swiss telecommunications industry

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    In: European Case Clearing House. Case No. 301-053-1.

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    The diAx case (B): Deciding on the timing of entry into the liberalized fixed telephony market in Switzerland

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    In: European Case Clearing House. Case No. 301-054-1.

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    The diAx case (C): Non-market challenges in the Swiss wireless telephony business

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    In: European Case Clearing House. Case No. 301-055-1.

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    How research on social movement organizations can improve stakeholder management practice

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    In: Donna Wood (Hg.). Proceedings of the Tenth Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). Paris:

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    A Framework to Analyze the Evolution of Relationships between Firms and Non-Market Stakeholder Organizations (NMSOs)

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    In: Jerry Calton (Hg.). Proceedings of the Ninth Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). (531). Kailua Kona, Hawaii:

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    A stakeholder perspective to developing a supportive network of marketing

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    In: Proceedings of the Australian and New Zealand Academy of Marketing Conference (ANZMAC). (2017).

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    Exploring theoretical relationships between charismatic leadership theory and corporate social performance

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    In: Jeanne M. Logsdon (Hg.). Proceedings of the Seventh Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). Santa Fe:

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    Switzerland and its industry in international competition

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    In: Columbia Journal of World Business.