Dr. Stefan Schuppisser

Dr. Stefan Schuppisser

Dr. Stefan Schuppisser
ZHAW School of Management and Law
St.-Georgen-Platz 2
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 68 95
stefan.schuppisser@zhaw.ch

Personal profile

www.zhaw.ch/sml/bachelor

Professional development teaching

Membership of networks

Publications

Schuppisser, Stefan; ; ;

2011.

KMU-Strategiebarometer 2011

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Winterthur:

ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.

Available under: https://doi.org/10.21256/zhaw-974

Books and editorships

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Stakeholder Management: Beziehungen zwischen Unternehmungen und nicht-marktlichen Stakeholder-Organisationen - Entwicklung und Einflussfaktoren

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Haupt.

Peer-reviewed articles/chapters

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Strategieprozesse: Inhalte, Abläufe und Phasen

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In: Kerstin Pichel; Erika Lüthi (Hg.). Strategie und Diversität - Moderationsmethoden, Erfahrungen, Workshopdesigns. Bern: Haupt Verlag. Peer reviewed.

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Strategisches Management

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In: Conrad Meyer; Gabriela Nagel-Jungo; Nicole Brockhaus-Soldenhoff (Hg.). Basiswissen BWL. (S. 575-650). (7. Aufl.) Zürich: Schulthess Verlag. Peer reviewed.

Non-peer-reviewed articles/chapters

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Wie systematische Unternehmensentwicklung in KMU gelingen kann

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Organisator - Das Magazin für KMU, Nr. 8. S. 26-27.

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Wie Unternehmen ihre Wertschöpfung einfach überprüfen können - Diagnosetool Wertschöpfungsnavigator, Teil 2 / 2

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KMU-Magazin, Nr. 5, June. S. 100-104.

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Wie Unternehmen ihre Wertschöpfung einfach überprüfen können -Diagnosetool Wertschöpfungsnavigator, Teil 1

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KMU-Magazin, Nr. 4, May. S. 82-86.

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Competitive Intelligence in Schweizer KMU

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ZHAW, School of Management and Law, Winterthur

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KMU Strategie-Barometer

: Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

In: Forschungsbericht.

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Machtspiele lohnen sich nicht

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DVZ-Deutsche Logistik Zeitung, Nr. 44, April. S. 6.

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Teure Machtspiele

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LOG.Kompass, Nr. 7/8, Juli/ August. S. 28-29.

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Panel - CI in Small and Medium-Sized Businesses - Insights from a Survey in Switzerland

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SCIP (Strategic and Competitive Intelligence Professionals) European Summit, 2010 European Competitive Intelligence Summit, Barcelona , 18.November.

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KMU Strategie-Barometer

: Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

In: .

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Nachrichten in Unternehmen

: Einsatz von Competitive Intelligence im Unternehmen.

Schweizer Soldat, 7/8 (2009). 30.

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Strategisches Performance Management / Balanced Scorecard bei der Zürcher Kantonalbank

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In: Horváth & Partners (Hg.). Performance Management in der Praxis. (241). Versus Verlag.

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Mit einem durchgängigen Strategieprozess zum Erfolg - Von der Strategieentwicklung bis zum Controlling der Strategieumsetzung

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In: Conrad Meyer (Hg.). Finanz- und Rechnungswesen - Jahrbuch 2005. (159). WEKA Verlag.

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Developing Relationships - A nonlinear process

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In: A. Buttery (Hg.). Research into contemporary issues in marketing. Best paper series of Australian Conference of the Chartered Institute of Marketing. (51).

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Von der Strategie zum Budget - Wie mit der Balanced Scorecard die Fähigkeit zur Strategieumsetzung verbessert werden kann

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In: Planung + Produktion.

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A Stakeholder Perspective for Analyzing Marketing Relationships

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In: Journal of Market-Focused Management. (109).

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The diAx case (A): Taking advantage of the liberalization in the Swiss telecommunications industry

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In: European Case Clearing House. Case No. 301-053-1.

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The diAx case (B): Deciding on the timing of entry into the liberalized fixed telephony market in Switzerland

.

In: European Case Clearing House. Case No. 301-054-1.

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The diAx case (C): Non-market challenges in the Swiss wireless telephony business

.

In: European Case Clearing House. Case No. 301-055-1.

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How research on social movement organizations can improve stakeholder management practice

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In: Donna Wood (Hg.). Proceedings of the Tenth Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). Paris:

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A Framework to Analyze the Evolution of Relationships between Firms and Non-Market Stakeholder Organizations (NMSOs)

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In: Jerry Calton (Hg.). Proceedings of the Ninth Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). (531). Kailua Kona, Hawaii:

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A stakeholder perspective to developing a supportive network of marketing

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In: Proceedings of the Australian and New Zealand Academy of Marketing Conference (ANZMAC). (2017).

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Exploring theoretical relationships between charismatic leadership theory and corporate social performance

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In: Jeanne M. Logsdon (Hg.). Proceedings of the Seventh Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). Santa Fe:

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Switzerland and its industry in international competition

.

In: Columbia Journal of World Business.