Header

Quick navigation

Main navigation

Dr. Stefan Schuppisser

Dr. Stefan Schuppisser

Dr. Stefan Schuppisser
ZHAW School of Management and Law
Department General Management
St.-Georgen-Platz 2
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 68 95
stefan.schuppisser@zhaw.ch

Personal profile

www.zhaw.ch/sml/bachelor

Membership of networks

Publications

Books and editorships

  • ().

    Stakeholder Management: Beziehungen zwischen Unternehmungen und nicht-marktlichen Stakeholder-Organisationen - Entwicklung und Einflussfaktoren

    .

    Haupt.

Peer-reviewed articles/chapters

  • ; ; ().

    Strategieprozesse: Inhalte, Abläufe und Phasen

    .

    In: Kerstin Pichel; Erika Lüthi (Hg.). Strategie und Diversität - Moderationsmethoden, Erfahrungen, Workshopdesigns. Bern: Haupt Verlag. Peer reviewed.

  • ; ().

    Strategisches Management

    .

    In: Conrad Meyer; Gabriela Nagel-Jungo; Nicole Brockhaus-Soldenhoff (Hg.). Basiswissen BWL. (S. 575-650). (7. Aufl.) Zürich: Schulthess Verlag. Peer reviewed.

Non-peer-reviewed articles/chapters

  • ; ; ().

    Competitive Intelligence in Schweizer KMU

    .

    ZHAW, School of Management and Law, Winterthur

  • ; ; ; ().

    KMU Strategie-Barometer

    : Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

    In: Forschungsbericht.

  • ; ; ().

    Teure Machtspiele

    .

    LOG.Kompass, Nr. 7/8, Juli/ August. S. 28-29.

  • ; ().

    Panel - CI in Small and Medium-Sized Businesses - Insights from a Survey in Switzerland

    .

    SCIP (Strategic and Competitive Intelligence Professionals) European Summit, 2010 European Competitive Intelligence Summit, Barcelona , 18.November.

  • ; ; ; ; ().

    KMU Strategie-Barometer

    : Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

    In: .

  • ; ().

    Strategisches Performance Management / Balanced Scorecard bei der Zürcher Kantonalbank

    .

    In: Horváth & Partners (Hg.). Performance Management in der Praxis. (241). Versus Verlag.

  • ; ().

    Mit einem durchgängigen Strategieprozess zum Erfolg - Von der Strategieentwicklung bis zum Controlling der Strategieumsetzung

    .

    In: Conrad Meyer (Hg.). Finanz- und Rechnungswesen - Jahrbuch 2005. (159). WEKA Verlag.

  • ; ; ().

    Developing Relationships - A nonlinear process

    .

    In: A. Buttery (Hg.). Research into contemporary issues in marketing. Best paper series of Australian Conference of the Chartered Institute of Marketing. (51).

  • ().

    Von der Strategie zum Budget - Wie mit der Balanced Scorecard die Fähigkeit zur Strategieumsetzung verbessert werden kann

    .

    In: Planung + Produktion.

  • ().

    The diAx case (A): Taking advantage of the liberalization in the Swiss telecommunications industry

    .

    In: European Case Clearing House. Case No. 301-053-1.

  • ().

    The diAx case (B): Deciding on the timing of entry into the liberalized fixed telephony market in Switzerland

    .

    In: European Case Clearing House. Case No. 301-054-1.

  • ().

    The diAx case (C): Non-market challenges in the Swiss wireless telephony business

    .

    In: European Case Clearing House. Case No. 301-055-1.

  • ().

    How research on social movement organizations can improve stakeholder management practice

    .

    In: Donna Wood (Hg.). Proceedings of the Tenth Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). Paris:

  • ().

    A Framework to Analyze the Evolution of Relationships between Firms and Non-Market Stakeholder Organizations (NMSOs)

    .

    In: Jerry Calton (Hg.). Proceedings of the Ninth Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). (531). Kailua Kona, Hawaii:

  • ().

    Exploring theoretical relationships between charismatic leadership theory and corporate social performance

    .

    In: Jeanne M. Logsdon (Hg.). Proceedings of the Seventh Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). Santa Fe: