Kopfbereich

Schnellnavigation

Hauptnavigation

Dr. Stefan Schuppisser

Dr. Stefan Schuppisser

Dr. Stefan Schuppisser
ZHAW School of Management and Law
Abteilung General Management
St.-Georgen-Platz 2
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 68 95
stefan.schuppisser@zhaw.ch

Persönliches Profil

Leitungsfunktion

Studiengangleitung Studiengang Betriebsökonomie - Vertiefung General Management

Tätigkeit an der ZHAW als

Studiengangleiter BSc Betriebsökonomie - Vertiefung General Management
Projektleiter und Dozent für Strategisches Management
Researcher and Senior Lecturer in Strategic Management

www.zhaw.ch/sml/bachelor

Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse

Strategy: From analysis to action
- Strategische Analyse (Unternehmung, Umfeld, Szenarien)
- Entwicklung von strategischen Optionen
- Strategieimplementierung (Balanced Scorecard, Strategic Performance Management)
Competitive Intelligence
Stakeholder Management

Aus- und Fortbildung

Universität Zürich: lic. oec. publ. (magna cum laude)
Universität Zürich: Dr. oec. publ. (summa cum laude)
Dissertation: Stakeholder Management - Beziehungen zwischen Unternehmungen und nicht-marktlichen Stakeholder-Organisationen: Entwicklung und Einflussfaktoren

CAS Hochschuldidaktik
CAS Führung

Beruflicher Werdegang

09/2014 - : Studiengangleiter Betriebsökonomie - Vertiefung General Management, ZHAW - School of Management and Law
08/2010 - 08/2014: Projektleiter, Dozent am Zentrum für Strategie & Operations, ZHAW - School of Management and Law
07/2007 - 07/2010: Leiter Zentrum für Strategisches Management, ZHAW - School of Management and Law
09/2006 - 06/2007: Dozent am Zentrum für Strategisches Management, ZHAW - School of Management and Law
2001 - 2006: Horváth & Partners - Management Consultants (Managing Consultant)
1996 - 2000: Institut für betriebswirtschaftliche Forschung - Universität Zürich (Oberassistent)
1993 - 1996: Institut für betriebswirtschaftliche Forschung - Universität Zürich (Assistent)

Mitglied in Netzwerken

Publikationen und Konferenzbeiträge

Monographien und Herausgeberschaften

  • ().

    Stakeholder Management: Beziehungen zwischen Unternehmungen und nicht-marktlichen Stakeholder-Organisationen - Entwicklung und Einflussfaktoren

    .

    Haupt.

Beiträge, nicht peer-reviewed

  • ; ; ().

    Competitive Intelligence in Schweizer KMU

    .

    ZHAW, School of Management and Law, Winterthur

  • ; ; ; ().

    KMU Strategie-Barometer

    : Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

    In: Forschungsbericht.

  • ; ; ().

    Teure Machtspiele

    .

    LOG.Kompass, Nr. 7/8, Juli/ August. S. 28-29.

  • ; ().

    Panel - CI in Small and Medium-Sized Businesses - Insights from a Survey in Switzerland

    .

    SCIP (Strategic and Competitive Intelligence Professionals) European Summit, 2010 European Competitive Intelligence Summit, Barcelona , 18.November.

  • ; ; ; ; ().

    KMU Strategie-Barometer

    : Eine Standortbestimmung von Schweizer Klein-, Mittel- und Grossunternehmen.

    In: .

  • ; ().

    Strategisches Performance Management / Balanced Scorecard bei der Zürcher Kantonalbank

    .

    In: Horváth & Partners (Hg.). Performance Management in der Praxis. (241). Versus Verlag.

  • ; ().

    Mit einem durchgängigen Strategieprozess zum Erfolg - Von der Strategieentwicklung bis zum Controlling der Strategieumsetzung

    .

    In: Conrad Meyer (Hg.). Finanz- und Rechnungswesen - Jahrbuch 2005. (159). WEKA Verlag.

  • ; ; ().

    Developing Relationships - A nonlinear process

    .

    In: A. Buttery (Hg.). Research into contemporary issues in marketing. Best paper series of Australian Conference of the Chartered Institute of Marketing. (51).

  • ().

    Von der Strategie zum Budget - Wie mit der Balanced Scorecard die Fähigkeit zur Strategieumsetzung verbessert werden kann

    .

    In: Planung + Produktion.

  • ().

    The diAx case (A): Taking advantage of the liberalization in the Swiss telecommunications industry

    .

    In: European Case Clearing House. Case No. 301-053-1.

  • ().

    The diAx case (B): Deciding on the timing of entry into the liberalized fixed telephony market in Switzerland

    .

    In: European Case Clearing House. Case No. 301-054-1.

  • ().

    The diAx case (C): Non-market challenges in the Swiss wireless telephony business

    .

    In: European Case Clearing House. Case No. 301-055-1.

  • ().

    How research on social movement organizations can improve stakeholder management practice

    .

    In: Donna Wood (Hg.). Proceedings of the Tenth Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). Paris:

  • ().

    A Framework to Analyze the Evolution of Relationships between Firms and Non-Market Stakeholder Organizations (NMSOs)

    .

    In: Jerry Calton (Hg.). Proceedings of the Ninth Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). (531). Kailua Kona, Hawaii:

  • ().

    Exploring theoretical relationships between charismatic leadership theory and corporate social performance

    .

    In: Jeanne M. Logsdon (Hg.). Proceedings of the Seventh Annual Meeting of the International Association for Business and Society (IABS). Santa Fe: