Publications and projects according to DDC
Publications
Publications and projects according to DDC 401.4: Lexicology and terminology
-
Dreesen, Philipp; Pohl, Peter C.,
2020.
Chronifizierung der Krise : ein, zugegeben gedrängter, Versuch zum Zeitlichkeitsdiskurs von Corona.
Aptum.
16(2/3), pp. 274-280.
Available from: https://doi.org/10.46771/978-3-96769-102-3_24
-
Stücheli-Herlach, Peter; Schwarz, Natalie,
2020.
Die Diskurslandschaft einer Weltausstellung : ein kasuistischer Ansatz für die Diskurslinguistik.
Transdisziplinarität der Diskurslinguistik, Sonderheft der Zeitschrift für Diskurslinguistik.
2020(2-3), pp. 210-225.
-
Bissegger, Rivana; Suremann, Isabelle,
2020.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2803
-
Hoefele, Joachim; Liste Lamas, Elsa; Konstantinidou, Triantafyllia Liana,
2020.
In:
Petersen, Maren; Kammasch, Gudrun, eds.,
Technische Bildung im Kontext von 'Digitalisierung' / 'Automatisierung' : Tendenzen, Möglichkeiten, Perspektiven - Wege zu technischer Bildung.
14. Ingenieurpädagogische Regionaltagung 2019, Universität Bremen, 23.-25. Mai 2019.
Siegen:
Universität Siegen.
pp. 71-76.
-
Runte, Maren; Krasselt, Julia,
2020.
.
In:
Gür-Şeker, Derya, ed.,
Wörter, Wörterbücher, Wortschätze : (Korpus-)Linguistische Perspektiven.
Duisburg:
Universitätsverlag Rhein-Ruhr.
pp. 11-30.
Projects
Projects according to DDC 401.4: Lexicology and terminology
-
Creative Agility – How art-based strategies transform digital and analog communication in organizations
As part of the EU-funded Erasmus+ project "Creative Agility", the ZHAW, together with adult education partners from Liechtenstein, Germany and Austria, is exploring how art-based strategies transform digital and analog communication in organizations. The aim of the project is to develop a curricular training concept ...
-
The "Narrative Recherche" as an artistic method in a Municipal Context
The company is subject to change processes. And with it organizations, institutions and companies. The way we think, act and communicate is changing. How do we respond to these changes? How do we shape change? With which images, with which stories do we tell about ourselves? How do we give our social, our ...