Virtualizing sales staff for online shopping: Transferring the offline shopping experience into the digital world
Beschreibung
The project includes the elaboration of the basics for the development of a disruptive new type of application which, based on psychographic inputs, uses artificial intelligence to transfer the shopping experience from offline stores to the digital world.
Eckdaten
Projektleitung
Vera Nina Lenggenhager
Co-Projektleitung
Projektteam
Remo Bebie Gut, Dr. Jesse Bächler, Fabienne Fini, Corina Helbling, Vera Nina Lenggenhager, Dr. Frithjof Müller, Fabian Oehninger, Michèle Rettenmund
Projektpartner
Brandmind GmbH
Projektstatus
laufend, gestartet 07/2022
Institut/Zentrum
Institut für Marketing Management (IMM); Institut für Unternehmensentwicklung (IOV)
Drittmittelgeber
Impulsprogramm / Massnahme 2: Unterstützung von Strukturwandel, disruptiver oder radikaler Innovation / Projekt Nr. 61100.1 IP-SBM
Projektvolumen
699'550 CHF