Dr. Philipp Ackermann
Dr. Philipp Ackermann
ZHAW
School of Engineering
Forschungsschwerpunkt Human-Centered Computing
Steinberggasse 13
8400 Winterthur
Netzwerk
Mitglied in Netzwerken
- ORCID ID: 0000-0003-4607-7620
- Schweizerische Gesellschaft für Medizinische Informatik (SGMI)
- IEEE
- ACM
Projekte
- AR Patterns / Stellv. ProjektleiterIn / Projekt laufend
- Digital Health Zurich – Ein Praxislabor für patientenzentrierte klinische Innovation / Stellv. ProjektleiterIn / Projekt laufend
- Surgical Proficiency – Datengesteuerte Transformation der chirurgischen Ausbildung für kompetenzbasierte Leistungserhebung / ProjektleiterIn / Projekt laufend
- Mixed Reality im Anlagenbau / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Modularisierte Plattform für Medizinische Bilddaten (MMIP) / Teammitglied / Projekt abgeschlossen
- varcu – virtual and augmented reality curation / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Epidemiologische Multiskalensimulation zur Analyse der Übertragungsmechanismen in der COVID-19 Pandemie / Teammitglied / Projekt abgeschlossen
- Intelligenter Weinbau / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Erstellung digitaler Gesundheitsangebote für AXA Kunden / Teammitglied / Projekt abgeschlossen
- Data Driven Medical muscle Training / Teammitglied / Projekt abgeschlossen
- DeepScore: Digitales Notenpult mit musikalischem Verständnis durch Active Sheet Technologie / Teammitglied / Projekt abgeschlossen
- SIDAC2 / ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
Publikationen
-
Tuggener, Lukas; Emberger, Raphael; Ghosh, Adhiraj; Sager, Pascal; Satyawan, Yvan Putra; Montoya, Javier; Goldschagg, Simon; Seibold, Florian; Gut, Urs; Ackermann, Philipp; Schmidhuber, Jürgen; Stadelmann, Thilo,
2024.
Real world music object recognition.
Transactions of the International Society for Music Information Retrieval.
7(1), S. 1-14.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5334/tismir.157
-
Ackermann, Philipp; Stockinger, Kurt,
2019.
Narrative visualization of open data
.
In:
Applied data science : lessons learned for the data-driven business.
Cham:
Springer.
S. 251-264.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-030-11821-1_14
-
Stucki, Simon; Ackermann, Philipp,
2024.
Physically-based path tracer using WebGPU and OpenPBR [Paper].
In:
ACM SIGGRAPH Web3D 2024.
29th International Conference on 3D Web Technology (Web3D), Guimarães, Portugal, 25-27 September 2024.
Association for Computing Machinery.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1145/3665318.3677158
-
Ackermann, Philipp,
2023.
AR patterns : event-driven design patterns in creating augmented reality experiences [Paper].
In:
Zachmann, Gabriel; Walczak, Krzysztof; Niamut, Omar A.; Johnsen, Kyle; Stuerzlinger, Wolfgang; Alcañiz-Raya, Mariano; Welch, Greg; Bourdot, Patrick, Hrsg.,
Virtual Reality and Mixed Reality.
20th EuroXR International Conference, Rotterdam, The Netherlands, 29 November - 1 December 2023.
Cham:
Springer.
S. 93-114.
Lecture Notes in Computer Science ; 14410.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-031-48495-7_6
-
Moreno, Santiago; Ackermann, Philipp,
2023.
ARchi VR : real-time collaboration in augmented spaces [Paper].
In:
MuC '23: Proceedings of Mensch und Computer 2023.
Mensch und Computer (MuC), Rapperswil, Schweiz, 3.-6. September 2023.
New York:
Association for Computing Machinery.
S. 551-553.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1145/3603555.3609310
-
Pidel, Catlin; Ackermann, Philipp,
2020.
Collaboration in virtual and augmented reality : a systematic overview [Paper].
In:
De Paolis, Lucio Tommaso; Bourdot, Patrick, Hrsg.,
Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics.
7th International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer Graphics (AVR), Virtual Conference, 7-10 September 2020.
Springer.
S. 141-156.
Lecture Notes in Computer Science ; 12242.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-030-58465-8_10
-
Ackermann, Philipp; Bach, Thomas,
2015.
Redesign of an introductory computer graphics course [Paper].
In:
Bronstein, M.; Teschner, M., Hrsg.,
EG 2015 - Education Papers.
Eurographics, Zürich, 4-8 May 2015.
Oxford:
The Eurographics Association and Blackwell Publishing.
S. 9-13.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.2312/eged.20151021
-
Heinlein, Bernd; Ackermann, Philipp,
2016.
Der virtuelle Körper als 3-D-Simulationsmodell.
IT for Health.
2016(1), S. 44-45.
-
Pauchard, Yves; Ackermann, Philipp,
2014.
Visual eHealth : an ICT innovation and dissemination strategy to improve our well-being [Paper].
In:
S2B Science-to-Business Marketing Conference 2014, Münster, Deutschland, 2014.
S. 241-249.