Franziska Hirt

Franziska Hirt
ZHAW
Rektorat
Ressort Bildung
Gertrudstrasse 15
8401 Winterthur
Arbeit an der ZHAW
Tätigkeit an der ZHAW
Fachexpertin Mediendidaktik
https//www.zhaw.ch/de/studium/digital-lehren-und-lernen/
Aus- und Weiterbildung
Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse
Mediendidaktik, Educational Design, Transferwirksamkeit, Adaptives Lernen, Personalisiertes Lernen, Learning Analytics
Beruflicher Werdegang
Seit 2020: Fachexpertin Mediendidaktik, Ressort Lehre/Bildung, ZHAW
2016-2020: Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Institut für Fernstudien- und eLearningforschung, Fernfachhochschule Schweiz
Aus- und Fortbildung
2020: CAS in eDidactics, Fernfachhochschule Schweiz
2016: Master mit Schwerpunkt in Arbeits- und Organisationspsychologie, Universität Bern
2013: Bachelor in Psychologie, Universität Luxemburg
Publikationen vor Tätigkeit an der ZHAW
Mirata, V., Hirt, F., van der Westhuizen, C., & Bergamin, P. (2020). Challenges and contexts in establishing adaptive learning in higher education: Findings from a Delphi Study. International Journal of Educational Technology in Higher Education. doi.org/10.1186/s41239-020-00209-y
Hirt, F., Werlen, E., Moser, I., & Bergamin, P. (2019). Measuring emotions during learning: lack of coherence between automated facial emotion recognition and emotional experience. Open Computer Science, 9(1), 308-317.
Bergamin, P., & Hirt, F. S. (2018). Who’s in Charge? — Dealing with the Self-regulation Dilemma in digital learning environments. In Knowledge Management in Digital Change (pp. 227-245). Springer, Cham.
Murdock, E., Hirt, F. S., & Ferring, D. (2014). Salience of nationality in students’ spontaneous self-concept: A comparative study of a nationally homogeneous and a heterogeneous school context. Journal of Research in International Education, 13(2), 119-134.