Elke Brucker-Kley
Elke Brucker-Kley
ZHAW
School of Management and Law
Fachstelle Information Systems - People & Technology
Theaterstrasse 17
8400 Winterthur
Arbeit an der ZHAW
Tätigkeit
Co-Leitung Fachstelle IS - People & Technology
Lehrtätigkeit in der Weiterbildung
CAS Agile Requirements Engineering
Netzwerk
Mitglied in Netzwerken
ORCID digital identifier
Projekte
- Rahmenwerk und Prototyping für organisationweites Projektmanagement / Projektleiter:in / abgeschlossen
- BPM Symposium / Projektleiter:in / abgeschlossen
- Prozessorientierte Wissenslandkarte / Projektleiter:in / abgeschlossen
- End-to-end Prozessmanagement und prozessorientierte Organisation / Projektleiter:in / abgeschlossen
- Prototyp Projektraum für eine Baugenossenschaft / Projektleiter:in / abgeschlossen
- IT-gestützte Geschäftskontrolle für eine Baugenossenschaft / Projektleiter:in / abgeschlossen
- End-to-End Prozessmanagement für ein Immobilienbewirtschaftungsunternehmen / Projektleiter:in / abgeschlossen
- BPM-Studie 2015 - "Prozessintelligenz" / Projektleiter:in / abgeschlossen
- Sterben und Erben in der digitalen Welt / Projektleiter:in / abgeschlossen
- BPM Research Lab / Projektleiter:in / abgeschlossen
- Einführung eines strategischen Prozessmanagements bei einem Energieversorgungsunternehmen / Projektleiter:in / abgeschlossen
- Studie "Perspektivenvielfalt" / Projektleiter:in / abgeschlossen
- Vom Formular zum Dialog: Neue Wege der Auftragserteilung in der Finanzbranche / Projektleiter:in / abgeschlossen
- Bauteilebasierte Ausschreibung / Projektleiter:in / abgeschlossen
- Smart Hospital – Integrated Framework, Tools & Solutions (SHIFT) / Projektleiter:in / laufend
- ECM-Lösungen als cloudbasierte Dienste: Potenziale, Anforderungen und Erfolgsfaktoren / Stellv. Projektleiter:in / abgeschlossen
- Erarbeitung IT-Strategie und Business Impact Analyse für eine Baugenossenschaft / Stellv. Projektleiter:in / abgeschlossen
- Non-verbal Communication in immersive Virtual Reality / Stellv. Projektleiter:in / abgeschlossen
- Status quo und Perspektiven eines ganzheitlichen Geschäftsprozessmanagements / Co-Projektleiter:in / abgeschlossen
- Designkriterien für die Kommunikation mit Avataren und Smart Agents / Co-Projektleiter:in / abgeschlossen
- Virtual Reality als Lernort für die Berufliche Grundbildung / Co-Projektleiter:in / abgeschlossen
- Den Alltag mit Emotionaler Künstlicher Intelligenz erleben - Immersive Science Fiction Prototyping für verantwortungsvolle Innovation / Co-Projektleiter:in / abgeschlossen
- Advancing debriefing & communications skills with avatars in immersive virtual reality / Teammitglied / abgeschlossen
- TikTok Datenschutzverhalten von Schweizer Jugendlichen / Teammitglied / abgeschlossen
- Geschäftsprozessmanagement Studie 2023 / Teammitglied / abgeschlossen
Publikationen
-
Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke; Schwammel, Philip,
2024.
A case study of an immersive learning unit for German as a second language.
Discover Education.
3(28).
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/s44217-024-00106-w
-
Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke; Stalder, Philipp,
2023.
Librarian's perception of emerging technologies.
IADIS International Journal on Computer Science and Information Systems.
18(1), S. 61-79.
Verfügbar unter: https://www.iadisportal.org/ijcsis/papers/2023180105.pdf
-
Keller, Thomas; Botchkovoi, Stefan; Brucker-Kley, Elke; Grünert, David,
2023.
The challenges, potentials and experiences of virtual reality learning units.
IADIS International Journal on WWW/Internet.
21(1), S. 1-17.
Verfügbar unter: https://www.iadisportal.org/ijwi/papers/202321101.pdf
-
Berger, Martin; Kraus, Katrin; Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke; Knaack, Reto,
2022.
Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online.
(43).
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-27512
-
Brucker-Kley, Elke; Kleinberger, Ulla; Keller, Thomas; Christen, Jonas; Keller-Senn, Anita; Koppitz, Andrea Luise,
2021.
Identifying research gaps : a review of virtual patient education and self-management.
Technology and Health Care.
S. 1-13.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3233/THC-202665
-
Ebert, Nico; Zenklusen, Pirmin; Kaeser, Benjamin Flavio; Brucker-Kley, Elke,
2018.
Die Business-Analyse in deutschsprachigen Unternehmen.
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik.
55(4), S. 866-882.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1365/s40702-018-0416-8
-
Schweizer, Matthias; Brucker-Kley, Elke,
2014.
Der digitale Nachlass : Sterben und Erben im Internetzeitalter.
TREX - Der Treuhandexperte.
2014(1), S. 36-42.
Verfügbar unter: https://www.trex.ch/de/der-digitale-nachlass-sterben-und-erben-im-internetzeitalter
-
Studer, Melanie; Schweizer, Matthias; Brucker-Kley, Elke,
2012.
Sterben und Erben in der digitalen Welt.
Jusletter.
Verfügbar unter: https://jusletter.weblaw.ch/juslissues/2012/691/_10831.html
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Kykalova, Denisa,
2018.
1. Auflage.
Berlin:
Springer.
ISBN 978-3-662-55706-8.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55707-5
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Pärli, Kurt; Schweizer, Matthias; Kurtz, Lukas,
2013.
Sterben und Erben in der digitalen Welt.
Zürich:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
ISBN 978-3-7281-3545-2.
-
Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke,
2021.
Experiences with virtual reality at secondary schools : is there an impact on learning success?
.
In:
Ifenthaler, Dirk; Sampson, Demetrios G.; Isaías, Pedro, Hrsg.,
Balancing the Tension between Digital Technologies and Learning Sciences.
Cham:
Springer.
S. 77-94.
Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-030-65657-7_5
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2020.
Beyond digitalization : “My boss is artificial”
.
In:
Matos, Florinda; Vairinhos, Valter; Salavisa, Isabel; Edvinsson, Leif; Massaro, Maurizio, Hrsg.,
Knowledge, People, and Digital Transformation : Approaches for a Sustainable Future.
Cham:
Springer.
S. 37-54.
Contributions to Management Science.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-030-40390-4_4
-
Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke; Ebert, Nico,
2020.
The use of virtual reality at lower secondary schools
.
In:
Isaias, Pedro; Sampson, Demetrios G.; Ifenthaler, Dirk, Hrsg.,
Technology Supported Innovations in School Education.
Cham:
Springer.
S. 15-32.
Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-030-48194-0_2
-
Kykalova, Denisa; Brucker-Kley, Elke; Schertenleib, Raphael,
2018.
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Prozessintelligenz.
Berlin:
Springer.
S. 83-97.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55705-1_8
-
Kykalova, Denisa; Brucker-Kley, Elke; Näpflin, Simon,
2018.
Ergebnisse der Umfrage: «Status quo: Kundennutzen durch digitale Transformation?»
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster.
Berlin:
Springer.
S. 21-44.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55707-5_2
-
Ceranic, Esad; Frauchiger, Patrick; Brucker-Kley, Elke; Graf, Sandro; Körner, Amélie-Charlotte,
2018.
Fallstudie Amag Leasing AG: «Videobasierte Identifikation als Wegbereiter für das Online-Leasing»
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster.
Berlin:
Springer.
S. 51-68.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55707-5_4
-
Heister, Frank; Fröhlicher, Pirmin; Ragaz, Curdin; Schwer, Karlheinz; Brucker-Kley, Elke,
2018.
Fallstudie F. Hoffmann-La Roche : Prozess-Simulation im Global Clinical Trial Supply
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Prozessintelligenz.
Berlin:
Springer.
S. 61-69.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55705-1_6
-
Steudler, Lukas; Brucker-Kley, Elke,
2018.
Fallstudie Kanton Zürich : «E-Umzug – Online Umziehen»
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster.
Berlin:
Springer.
S. 69-81.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55707-5_5
-
Leario, Ines; Studer, Léonard; Kykalova, Denisa; Brucker-Kley, Elke,
2018.
Fallstudie Stadt Lausanne : Prozessanalyse in Kombination mit Process Mining
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Prozessintelligenz.
Berlin:
Springer.
S. 45-59.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55705-1_5
-
Peyer, Marco; Grünert, David; Brucker-Kley, Elke,
2018.
Fallstudie Swiss Re : «Case Management in P&C Reinsurance – Wissensarbeit im Fokus»
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster.
Berlin:
Springer.
S. 83-97.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55707-5_6
-
Hilber, Andreas; Kykalova, Denisa; Brucker-Kley, Elke,
2018.
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster.
Berlin:
Springer.
S. 111-124.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55707-5_8
-
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas,
2018.
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Prozessintelligenz.
Berlin:
Springer.
S. 101-107.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55705-1_9
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Kykalova, Denisa,
2018.
Fazit : Prozessmanagement als Gestaltungshebel der digitalen Transformation?
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster.
Berlin:
Springer.
S. 127-135.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55707-5_9
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Kykalova, Denisa,
2018.
Prozessmanagement als Gestaltungshebel der digitalen Transformation?
.
In:
Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster.
Berlin:
Springer.
S. 3-17.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55707-5_1
-
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas,
2018.
«Erfolgsmuster: Kundennutzen durch digitale Transformation?» : Einleitung zu den Fallstudien
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Kundennutzen durch digitale Transformation : Business-Process-Management-Studie – Status quo und Erfolgsmuster.
Berlin:
Springer.
S. 47-49.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55707-5_3
-
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas,
2018.
«Prozessintelligenz» : Gegenstand und Ziele der Studie
.
In:
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Keller, Thomas, Hrsg.,
Prozessintelligenz.
Berlin:
Springer.
S. 3-13.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55705-1_1
-
Borghoff, Birgitta; Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2024.
In:
The 24th dmi: Academic Design Management Conference Proceedings.
Academic Design Management Conference (ADMC24), Delft, Holland, 6-7 August 2024.
Cambridge, MA:
dmi.
S. 992-1010.
Verfügbar unter: https://www.dmi.org/page/ADMC2024Proceedings
-
Hilber, Flurina; Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke,
2023.
Effects of an immersive, multilinear future scenario for education purposes [Paper].
In:
Sampson, Demetrios G.; Ifenthaler, Dirk; Isaías, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age 2023.
20th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA), Madeira Island, Portugal, 21-23 October 2023.
IADIS.
S. 257-264.
-
Keller, Thomas; Wang, Danny; Brucker-Kley, Elke,
2023.
Agents and trust in the metaverse [Paper].
In:
Miranda, Paula; Isaías, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the International Conferences Applied Computing & WWW/Internet 2023.
20th International Conferences on Applied Computing & WWW/Internet, Madeira Island, Portugal, 21-23 October 2023.
IADIS.
S. 31-38.
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Samuel; Keller, Thomas,
2023.
Attitudes of librarians towards emerging technologies : effects of a multilinear scenario [Paper].
In:
Proceedings of the International Conferences e-Society and Mobile Learning 2023.
21st International Conference e-Society and Mobile Learning, Lisbon, Portugal, 11-13 March 2023.
IADIS.
S. 85-94.
Verfügbar unter: https://www.iadisportal.org/digital-library/attitudes-of-librarians-towards-emerging-technologies-effects-of-a-multilinear-scenario
-
Ebert, Nico; Geppert, Tim; Strycharz, Joanna; Knieps, Melanie; Hönig, Michael; Brucker-Kley, Elke,
2023.
Creative beyond TikToks : investigating adolescents' social privacy management on TikTok [Paper].
In:
Proceedings on Privacy Enhancing Technologies Symposium.
The 23rd Privacy Enhancing Technologies Symposium, Lausanne, Switzerland, 10-15 July 2023.
Privacy Enhancing Technologies Board.
S. 221-235.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.56553/popets-2023-0049
-
Keller, Thomas; Berger, Martin; Michot, Janick; Brucker-Kley, Elke; Knaack, Reto,
2023.
In:
Zaphiris, Panayiotis; Ioannou, Andri, Hrsg.,
Learning and Collaboration Technologies.
10th International Conference on Learning and Collaboration Technologies (LCT), held as part of the 25th HCI International Conference, Copenhagen, Denmark, 23–28 July 2023.
Cham:
Springer.
S. 95-114.
Lecture Notes in Computer Science ; 14041.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-031-34550-0_7
-
Brunner, Fiona; Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke,
2022.
Assessment of innovation readiness and technology acceptance using immersive sci-fi prototyping [Paper].
In:
European Conference on the Impact of Artificial Intelligence and Robotics Conference Proceedings.
4th European Conference on the Impact of Artificial Intelligence and Robotics (ECIAIR), Oxford, United Kingdom (online), 1-2 December 2022.
Academic Conferences International.
S. 154-161.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.34190/eciair.4.1.727
-
Keller, Thomas; Curcio, Rosalia; Brucker-Kley, Elke,
2022.
The value of virtual reality as a complementary tool for learning success [Paper].
In:
Sampson, Demetrios G.; Ifenthaler, Dirk; Isaías, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the 19th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2022).
19th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA), Lisbon, Portugal, 8-10 November 2022.
IADIS.
S. 339-344.
Verfügbar unter: https://www.celda-conf.org/wp-content/uploads/2022/11/3_CELDA2022_S_053.pdf
-
Nechita, Teodora; Knaack, Reto; Berger, Martin; Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke; Michot, Janick,
2022.
Work-in-progress : virtual reality for basic vocational training [Paper].
In:
Dengel, Andreas; Bourguet, Marie-Luce; Pedrosa, Daniela; Hutson, James; Erenli, Kai; Economou, Daphne; Peña-Rios, Anasol; Richter, Jonathon, Hrsg.,
Proceedings of the 8th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN).
8th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN), Vienna, Austria, 30 May - 4 June 2022.
IEEE.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.23919/iLRN55037.2022.9815980
-
Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke; Seiler, Thierry; Läubli, Larissa,
2021.
Eliciting personal attitude changes on friendship based on a multilinear narrative [Paper].
In:
Matos, Florinda; Salavisa, Isabel; Serrão, Carlos, Hrsg.,
Proceedings of the 3rd European Conference on the Impact of Artificial Intelligence and Robotics.
3rd European Conference on the Impact of Artificial Intelligence and Robotics (ECIAIR), Lisboa, Portugal (online), 18-19 November 2021.
Reading:
Academic Conferences International Limited.
S. 64-73.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.34190/EAIR.21.014
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Stumpp, Romina,
2021.
Experiencing smart farming : effects of an interactive future scenario [Paper].
In:
Caron, Brandiff; Schmitt, Ketra, A.; Pearl, Zach; Dara, Rozita; Love, Heather A., Hrsg.,
2021 IEEE International Symposium on Technology and Society (ISTAS).
ISTAS 2021 : IEEE International Symposium on Technology and Society, Waterloo, Canada, (virtual), October 28-31, 2021.
IEEE.
S. 1-7.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/ISTAS52410.2021.9629136
-
Oberle, Jaime; Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2021.
Narrative scenarios for a humanistic approach to technology critique : a case study [Paper].
In:
IEEE/IIAI AIT International Congress on Applied Information Technology, online, 10-20 December 2020.
Tokyo:
International Institute of Applied Informatics.
S. 85-95.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.52731/iee.v7.i2.682
-
Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke,
2020.
Design hints for smart agents as teachers in virtual learning spaces [Paper].
In:
Kommers, Piet; Bontchev, Boyan; Isaias, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the 18th International Conference e-Society 2020.
18th International Conference e-Society, Virtual Conference, 2-4 April 2020.
IADIS Press.
S. 111-118.
-
Brunner, Manuel; Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2020.
Eliciting personal attitude changes on predictive policing based on a multilinear narrative [Paper].
In:
Matos, Florinda, Hrsg.,
Proceedings of the 2nd European Conference on the Impact of Artificial Intelligence and Robotics.
2nd European Conference on the Impact of Artificial Intelligence and Robotics (ECIAIR), Lisboa, Portugal (online), 22-23 October 2020.
Reading:
Academic Conferences International Limited.
S. 21-29.
-
Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke; Wyder, Christian,
2020.
Virtual reality and its impact on learning success [Paper].
In:
Sánchez, Inmaculada Arnedillo; Isaias, Pedro; Bontchev, Boyan, Hrsg.,
Proceedings of the 16th International Conference Mobile Learning 2020.
16th International Conference Mobile Learning 2020, Sofia, Bulgaria, 2-4 April 2020.
IADIS Press.
S. 78-86.
Verfügbar unter: http://www.iadisportal.org/digital-library/virtual-reality-and-its-impact-on-learning-success
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2019.
Beyond digitization : "My boss is artificial" [Paper].
In:
GFIC 2019 - Proceedings of the 2nd Global Forum of Intellectual Capital.
Global Forum of Intellectual Capital (GFIC) 2019, Lisbon, Portugal, 20-21 May 2019.
-
Keller, Thomas; Hagen, Fabian; Brucker-Kley, Elke,
2019.
A field study about the impact of a VR learning unit [Paper].
In:
Sampson, Demetrios G.; Ifenthaler, Dirk; Isaias, Pedro; Mascia, Maria Lidia, Hrsg.,
Proceedings CELDA 2019 16th international conference cognition and exploratory learning in digital age.
CELDA 2019 16th International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, Cagliari, Italy, 7-9 November 2019.
IADIS.
S. 307-314.
Verfügbar unter: http://www.iadisportal.org/digital-library/a-field-study-about-the-impact-of-a-vr-learning-unit
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2019.
In:
Guerrero, Juan, Hrsg.,
2019 8th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI) Proceedings.
8th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI), Toyama, Japan, 7-11 July 2019.
IEEE.
S. 499-504.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/IIAI-AAI.2019.00108
-
Keller, Thomas; Annunzio, Giovanni; Brucker-Kley, Elke,
2018.
Heart rate variability analysis as a preventive instrument against stress for employees [Paper].
In:
16th International Conference on e-Society, Lissabon, 14-16 April 2018.
-
Keller, Thomas; Hebeisen, Andreas; Brucker-Kley, Elke,
2018.
Integration of children with special needs in mathematics through virtual reality [Paper].
In:
Sampson, Demetrios G.; Ifenthaler, Dirk; Isaias, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the 15th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age (CELDA 2018).
CELDA 2018, Budapest, Hungary, 21-23 October 2018.
International Association for Development of the Information Society (IADIS).
S. 30-37.
-
Keller, Thomas; Baumgartner, Thierry; Brucker-Kley, Elke,
2018.
Towards a multi-modal IT [Paper].
In:
Proceedings of the 16th International Conference e-Society 2018.
16th International Conference on e-Society, Lissabon, 14-16 April 2018.
S. 209-216.
-
Keller, Thomas; Glauser, Philipp; Ebert, Nico; Brucker-Kley, Elke,
2018.
Virtual reality at secondary school : first results [Paper].
In:
Sampson, Demetrios G.; Ifenthaler, Dirk; Isaias, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the 15th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age (CELDA 2018).
CELDA 2018, Budapest, Hungary, 21-23 October 2018.
International Association for Development of the Information Society (IADIS).
S. 53-60.
-
Grünert, David; Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke,
2016.
Artifact-centric modeling of business processes using UML diagrams [Paper].
In:
Callaos, Nagib; Lace, Natalja; Sánchez, Belkis; Savoie, Michael; Tremante, Andrés, Hrsg.,
Proceedings of The 20th World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics (WMSCI 2016).
20th World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics (WMSCI 2016), Orlando, Florida, 5-8 July 2016.
Winter Garde:
International Institute of Informatics and Systemics.
S. 150-155.
Verfügbar unter: http://www.iiis.org/CDs2016/CD2016Summer/papers/SA176BT.pdf
-
Grünert, David; Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2014.
oBPM : an opportunistic approach to business process modeling and execution [Paper].
In:
Fournier, Fabiana; Mendling, Jan, Hrsg.,
Business process management workshops : BPM 2014 international workshops, Eindhoven, The Netherlands, September 7-8, 2014, revised papers.
International Workshop Series on Business Process Management and Social Software, Eindhoven, Netherlands, 7-8 September 2014.
Cham:
Springer.
S. 463-476.
Lecture notes in business information processing ; 202.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-319-15895-2_40
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Schweizer, Matthias; Studer, Melanie; Schweizer, Matthias; Kurtz, Lukas; Pärli, Kurt; Pedron, Claudia,
2013.
Passing and passing on in the digital world [Paper].
In:
Proceedings of the IADIS International Conference on e-Society 2013.
IADIS International Conference on e-Society 2013, Lisbon, Portugal, 13-16 March 2013.
Berlin:
IADIS.
S. 248-256.
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Pärli, Kurt; Pedron, Claudia; Schweizer, Matthias; Studer, Melanie; Wohland, Pia,
2013.
Passing and passing on in the digital world : issues and solutions for the digital estate [Paper].
In:
Kommers, Piet; Isaias, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the IADIS International Conference on e-Society 2013.
IADIS International Conference on e-Society 2013, Lisbon, Portugal, 13-16 March 2013.
IADIS.
S. 34-48.
Verfügbar unter: http://www.iadisportal.org/ijwi/papers/2013112103.pdf
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Borghoff, Birgitta; Stutz, Isabelle; Michot, Janick; de Spindler, Alexandre; Gavagnin, Elena; Turegard, Jonathan,
2024.
Science fiction prototyping : friendship with artificial intelligence.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2495
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Borghoff, Birgitta; Stutz, Isabelle; Michot, Janick; de Spindler, Alexandre; Gavagnin, Elena; Turegard, Jonathan,
2024.
Science Fiction Prototyping : Freundschaft mit Künstlicher Intelligenz.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2494
-
Geppert, Tim; Scheppler, Björn; Meentken, Felix; Gerussi, Sandro; Brucker-Kley, Elke,
2023.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2440
-
Keller, Thomas; Botchkovoi, Stefan; Brucker-Kley, Elke,
2022.
Findings from a field experiment with a VR learning unit [Paper].
In:
Kommers, Piet; Issa, Tomayess; Backx Noronha Viana, Adriana; Isaías, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the International Conferences.
9th International Conference on Educational Technologies (ICEduTech), online, 14-16 December 2022.
IADIS Press.
S. 3-11.
-
Moser, Adrian; Brucker-Kley, Elke; de Spindler, Alexandre; Leikert-Böhm, Ninja; Mallepell, Marc; Bianchi, Raphael; Barattiero, Andreas,
2021.
Vom Formular zum Dialog : neue Wege der Auftragserteilung in der Finanzbranche.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2407
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2020.
Digital Futures : Szenarien am Rande der Technologischen Singularität.
SML-Working Paper
; 16.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
ISBN 978-3-03870-025-8.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-19471
-
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Mevius, Marco; Grünert, David; Keller, Thomas; Kurz, Florian; Schertenleib, Raphael; Schlatter, Ueli; Schwer, Karlheinz,
2015.
Business Process Management 2015 : Status quo und Best Practices «Prozessintelligenz».
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-3390
-
Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2015.
Mehr Effizienz dank Prozessintelligenz.
Competence.
2015(6), S. 38-39.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-4348
-
Brucker-Kley, Elke; Kykalova, Denisa; Pedron, Claudia; Luternauer, Theresa; Keller, Thomas,
2014.
Winterthur:
vdf Hochschulverlag.
ISBN 978-3-7281-3627-5.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-1027
-
Schweizer, Matthias; Brucker-Kley, Elke,
2014.
Der digitale Nachlass : Sterben und Erben in der virtuellen Welt.
Passim: Bulletin des Schweizerischen Literaturarchivs.
2014(14), S. 7-9.
-
Brucker-Kley, Elke; Colicchio, Carlo; Gysel, Ulrich Emanuel; Minonne, Clemente,
2014.
Zürich:
vdf Hochschulverlag.
ISBN 978-3-7281-3588-9.
-
Brucker-Kley, Elke; Colicchio, Carlo; Gysel, Ulrich Emanuel; Minonne, Clemente,
2014.
Winterthur:
vdf Hochschulverlag.
ISBN 978-3-7281-3589-6.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-1029
-
Borghoff, Birgitta; Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas,
2024.
In:
Academic Design Management Conference (ADMC), Delft, Holland, 6-7 August 2024.
-
Keller, Thomas; Brucker-Kley, Elke; Borghoff, Birgitta; de Spindler, Alexandre; Michot, Janick; Stutz, Isabelle,
2023.
In:
Projektabschluss-Event Swiss Science Center Technorama, Winterthur, Schweiz, 28. November 2023.
-
Borghoff, Birgitta; Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Stutz, Isabelle; de Spindler, Alexandre; Michot, Janick; Turegard, Jonatan,
2023.
In:
IAM MediaLab Veranstaltung, Winterthur, Schweiz, 26. Oktober 2023.