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Dr. Marcus Zimmer

Dr. Marcus Zimmer

Dr. Marcus Zimmer

ZHAW School of Management and Law
Fachstelle Customer Management & e-Commerce
Theaterstrasse 17
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 46 64
marcus.zimmer@zhaw.ch

Persönliches Profil

Tätigkeit an der ZHAW

Dozent Marketing mit Schwerpunkt Kundenbeziehungen

www.zhaw.ch/de/sml/institute-zentren/imm/ueber-uns/fachstellen/customer-management-e-commerce/

Lehrtätigkeit in der Weiterbildung

Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse

B2B Kundenbeziehungen, Service- und Solutionstrategien für Industrieunternehmen, Business Experimente, Dark Patterns und Deceptive Designs, Marketing und Technologie

Aus- und Fortbildung

CAS Higher & Professional Education, ZHAW
Promotion, Technische Universität München (DE)
Diplom-Kaufmann, Universität des Saarlandes, Saarbrücken (DE)
Diplom-Psychologe, Universität des Saarlandes, Saarbrücken (DE)

Beruflicher Werdegang

ETH Zürich, Senior Researcher
HEC Paris, Visiting Scholar (Stipendiat des BFHZ)
TU München, Wissenschaftlicher Mitarbeiter
Villeroy & Boch Mettlach, Internationales Marketing

Mitglied in Netzwerken

Alumnus Marketing zwischen Theorie und Praxis

Projekte

Publikationen

Beiträge in wissenschaftlicher Zeitschrift, peer-reviewed
Weitere Publikationen
Mündliche Konferenzbeiträge und Abstracts

Publikationen vor Tätigkeit an der ZHAW

Zimmer, M. (2018): Digitalisierung in der Ostschweiz und Liechtenstein - Status Quo und zukünftige Potentiale, ETH Zürich, doi.org/10.3929/ethz-b-000323171

Zimmer, M., Salonen A., & v. Wangenheim F. (2017): Business Solutions As Signals, presented at the BMM-EMAC International Conference on Business Market Management, Graz, Austria.

v. Wangenheim F., Arnold, A., & Zimmer, M. (2016): "Die größten Fallstricke im Customer Relationship Management". FAZ ITK Verlagsspezial CRM.

Grohmann, M., Zimmer M., & v. Wangenheim F. (2016): Moving services from free to fee - Why is it so difficult and how can it still be done? Presented at the Thought Leaders in Service Marketing Strategy Conference, Paris, France.

Zimmer, M. & Salonen A. (2016): Stategic Value of Solution Business Initiatives, presented at the ISBM Academic Conference, Atlanta, GA, USA.

Grohmann, M., Zimmer M., & v. Wangenheim F. (2016): From Free to Fee: B2B Service Pricing. Proceedings of the Frontiers in Service Conference 2016, Bergen, Norway.

Zimmer, M., & v. Wangenheim F. (2014): Rethinking Transformation toward Business Solutions, presented at the ISBM Academic Conference, San Francisco, CA, USA.

Zimmer, M. (2013): Selling Solutions More Effectively – A Configurational Approach. Proceedings of the Frontiers in Service Conference, Taipei, Taiwan.

Zimmer, M. (2013): Proactivity and Reactivity in Solution Selling - A Configurational Approach Using Fuzzy Sets, presented at the Winter AMA Educators Conference, Las Vegas, NV, USA.

Schumann, J., Wünderlich N. & Zimmer, M.(2012): Culture's Impact on Customer Motivation to Engage in Professional Service Enactments. Schmalenbach Business Review, 64 (April), 141-165.

Goethe, I. & Zimmer, M. (2012): (Sub-) Optimal Tariff Choices for Electric Vehicles – Learning from the Mobile Communication Industry? presented at the Conference of Future Automotive Technology - Focus Electrobility, München, Germany.

Baumeister, C. & Zimmer, M. (2011): Adoption of Innovative Customer Solutions - Success through the Integration of Services? presented at the QUIS12 - International Research Symposium on Service Excellence in Management, Ithaca, NY, USA.

Pietsch, R., Zimmer, M., Lienkamp, M. & v. Wangenheim, F. (2011): Kooperative Konfrontation. E-Mobility aus Markt- und Entwicklersicht, presented at the ATK - Automobiltechnisches Kolloqium, München, Germany.

Zimmer, M. & Scholze, C. & v. Wangenheim F. (2010): Kundenbindungsmanagement von B2B-Lösungen, in: Woisetschläger, D., Michaelis, M., Eiting, A. & Backhaus, C. (Hrsg.): Marketing von Solutions. Innovative Ansätze und Best Practices, Wiesbaden.

Bock, C. & Zimmer, M. (2010): E-Mobilität - Der Weg vom Exoten zur Massenanwendung. Automobil Industrie 55(12), 92-94.

Zimmer M. (2010): Marktsegmentierung für E-Fahrzeuge am Beispiel MUTE, presented at the WZE-Kolloquium, München , Germany.

Zimmer, M. (2010): Market-driven vs. Market-driving Solution Innovativeness, presented at the Frontiers in Service Pre-Conference on Solution Innovations, Karlstad, Sweden.

Ulaga W. & Zimmer, M. (2010): Perceived Risk of Business Solutions, presented at the Frontiers in Service Conference, Karlstad, Sweden.

Zimmer, M & v. Wangenheim, F. (2009): A Framework of Solution-Orientated B2B-Relationships, presented at the QUIS11 - International Research Symposium on Service Excellence in Management, Wolfsburg, Germany.

Zimmer, M. & Scholze, C. & v. Wangenheim, F. (2009): Kundenbeziehungsmanagement im Lösungsgeschäft, presented at the Dortmunder Forum Technisches Management, Dortmund, Germany.

Zimmer, M. & v. Wangenheim, F. (2009): Describing Solution-Orientated B2B-Relationships, presented at the ISSS - International Symposium on Services Sciences, Leipzig, Germany.

Scherer, A., Zimmer, M. & v. Wangenheim, F. (2009): Kundenintegration bei internationalen Dienstleistungen. Theoretische Einordnung, Motive und Herausforderungen, in: D. Holtbrügge, H. H. Holzmüller & F. v. Wangenheim (Hrsg.): Management internationaler Dienstleistungen mit 3K, Wiesbaden.

Zimmer, M., Scherer, A. & v. Wangenheim, F. (2009): Kundenintegration und Konfiguration in der Marktforschungsbranche. Data-Information-Knowledge, in: D. Holtbrüge, H. H. Holzmüller & F. v. Wangenheim (Hrsg.): Management internationaler Dienstleistungen mit 3K, Wiesbaden.

Zimmer, M. & v. Wangenheim, F., (2008): From Component to Solution Selling – Potential Development Paths, presented at the AMA Winter 2008 Educators’ Conference, Austin, Texas, USA.