Paul Kelly

Paul Kelly
ZHAW
Angewandte Linguistik
Institut für Übersetzen und Dolmetschen
Theaterstrasse 15c
8400 Winterthur
Arbeit an der ZHAW
Leitungsfunktion
Leitung Fachgruppe Englisch in IUED
Tätigkeit an der ZHAW
Leiter der Sprachgruppe Englisch des Instituts für Übersetzen und Dolmetschen
Dozent für Englisch
Mitarbeiter des Instituts für Angewandte Medienwissenschaften
Dozent für Englisch
www.zhaw.ch/ba-mehrsprachige-kommunikation
Aus- und Weiterbildung
Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse
English as a Medium of Instruction
Beruflicher Werdegang
1983-1990, English Language Teacher, Dublin School of English
1990-1992, Director of Studies, Dublin School of English
1993-1998, English Teacher, TWI and Hulls School, Zurich
1998-present, fully-appointed English Teacher, TWI/ZHW/ZHAW
1997-present, CELTA teacher-trainer, Zurich und Baden
1999-present, DELTA teacher-trainer, Zurich und Baden
Aus- und Fortbildung
B.A. English and History, 1982 University College Dublin
Higher Diploma in Education, 1983 University College Dublin
M.A. Anglo-Irish Literature, 1988 University College Dublin
Diploma in English Language Teaching to Adults, 1995 IH London
Graduate Diploma in Distance Online Education and Training, 2005, University of London
M.A. Applied Linguistics and English Language Teaching, 2010, University of Nottingham
Mitglied in Netzwerken
ICLHE Association
Projekte
- Validation and Adjustment of Instruments and Processes to Evaluate English-Medium Education in the International Business Administration programme in the Bern University of Applied Sciences BFH Business School / Co-ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
- Review of Bachelor and Master English profiles / Stellv. ProjektleiterIn / Projekt abgeschlossen
Publikationen
-
Studer, Patrick; Suter Reich, Virginia; Kelly, Paul; Müller, Andrea,
2016.
Working Papers in Applied Linguistics
; 6.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
ISBN 978-3-905745-72-6.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-1054
-
Studer, Patrick; Pelli-Ehrensperger, Annabarbara; Kelly, Paul,
2009.
ISBB Working Papers
.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
ISBN 978-3-905745-28.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-74