Prof. Dr. Heike Rawitzer

Prof. Dr. Heike Rawitzer

Prof. Dr. Heike Rawitzer
ZHAW School of Management and Law
Theaterstrasse 15b
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 71 12
heike.rawitzer@zhaw.ch

Personal profile

Membership of networks

Publications

Peer-reviewed articles/chapters

; ().

Die Wertkettenanalyse

.

Zeitschrift für Führung und Organisation (ZfO), 86 Jg., Nr. 2/2017. S. 120-124. Peer reviewed.

; ; ().

Trust and E-Commerce

.

6th International Conference on New Challenges in Management and Business, Dubai, 11. February, Peer reviewed.

; ().

ANSOFF Matrix Reloaded

: Wachstumsstrategien für die digitale Zukunft.

Zeitschrift für Organisation (zfo), Schäffer-Poeschel Verlag, 85. Jg., 6. 457-461. Peer reviewed.

; ().

Benchmarking

: Lernen von den Besten der Besten.

Zeitschrift Führung und Organisation (ZfO), 85 Jg., 1. 51-55. Peer reviewed.

; ().

Implicit preference of the hourglass figure in models used for advertising

.

In: The Academy of Marketing 2016 Conference. Newcastle Business School. (Juli). Newcastle, UK: Northumbria University. Peer reviewed.

; ().

Meat Consumption 2.0 – Health and Ethics as Crucial Customer Needs

.

In: The Academy of Marketing 2016 Conference. Newcastle, UK: Northumbria University. Peer reviewed.

; ; ().

Women are scaredy-cats and men are conquerors? Gender Specifics in financial investments

: The Academy of Marketing 2016 Conference.

In: Newcastle Business School. Newcastle, UK: Northumbria University. Peer reviewed.

; ; ; ().

Diverse Beiträge: Die besten Tools aus der zfo in einem Band

.

In: Zeitschrift Führung und Organisation ZFO (Hg.). Toolkit – Managementinstrumente für die Praxis. Strategie & Leadership / Organisation & Change Management / Projekt- & Prozessmanagement. Stuttgart: Schäffer-Poeschel Verlag. Peer reviewed.

; ; ().

Gender-Specific Risk Attitudes: Does this stereotype also exist at the implicit level?

.

Proceedings EUKO Tagung 2015 Darmstadt Peer reviewed.

; ; ().

Innovationsradar

: Geschäftsinnovationen systematisch gestalten.

Zeitschrift Führung und Organisation (ZfO), 84 Jg., Nr. 1, S. 59-62. Peer reviewed.

; ; ().

Stereotypen in der Werbung: Die implizite Einstellung zum weiblichen Taille-Hüfte-Verhältnis

.

Proceedings EUKO Tagung 2015 Darmstadt Peer reviewed.

; ().

Trend- und Umfeldanalyse als Grundlage strategischer Entscheidungen - Strategische Potenziale von Unternehmen besser ausschöpfen

.

Zeitschrift Führung und Organisation (ZfO), 86. Jg., Nr. 5. S. 361-365. Peer reviewed.

; ; ().

Konkurrenten systematisch identifizieren und analysieren - Das Vorgehen zur Bewertung potentieller und tatsächlicher Wettbewerber

.

Zeitschrift Führung und Organisation (ZfO), 83 Jg., Nr. 5, September. S. 326-329. Peer reviewed.

; ().

Nicht jede Stärke ist eine Kernkompetenz - Das VRIO-Modell zur Identifikation wahrer Kernkompetenzen

.

Zeitschrift Führung und Organisation (ZfO), 83. Jg., Nr. 1. S. 41-45. Peer reviewed.

; ; ().

Warmth and competence dimensions of brands as a result of implicit perceptions

.

Academy of Marketing Conference 2014, Bournemouth (UK), 09. July. Peer reviewed.

; ().

Blue Ocean Strategy

.

Zeitschrift für Organisation ZfO , Nr. 2. S. 125-129. Peer reviewed.

; ().

Measuring trust in financial services: A new way to gain useful insights

.

Academy of Marketing Conference 2013 (11. Juli). Peer reviewed.

; ().

Social Media Strategy: Key Lessons from Successful Examples

.

In: Rainer Fuchs; Kamaleswari Lardi (Hg.). Social Media Strategy: Step-by-Step Guide to Building Your Social Business . (95-103). ETH Zürich: VDF Hochschulverlag. Peer reviewed.

; ().

Storyselling: An experiment on storytelling at the product level

.

Academy of Marketing Conference 2013 (11. Juli). Peer reviewed.

; ().

We don't need no statusfaction?!

.

Academy of Marketing Conference 2013 (11.Juli). Peer reviewed.

Non-peer-reviewed articles/chapters

; ().

Meta-SWOT

: Vom Brainstorming zu erfolgreichen Strategien.

KMU Magazin, 16. Jahrgang, Nr. 3. S. 102-107.

; ().

SWOT-Mapping

: Von der SWOT-Analyse zum Change Management.

KMU Magazin, 16. Jahrgang, Nr. 01/02. S. 113-119.

().

Was es für den grossen Karriereschritt braucht

.

KMU Magazin - Die Wissensplattform für erfolgreiche Unternehmer und Top-Manager, 10. 88-90.