Dr. Nina Heim

Dr. Nina Heim
ZHAW
School of Management and Law
Centre of Behavioral Insights & Pricing
Theaterstrasse 17
8400 Winterthur
Personal profile
Position at the ZHAW
www.zhaw.ch/de/sml/institute-zentren/imm/ueber-uns/
Professional development teaching
Projects
- Swiss Payment Monitor 2022/23 / Team member / Project ongoing
- Dynamic Pricing in der Hotelbranche / Project co-leader / Project ongoing
- Pricing von Zusatzfunktionen / Project co-leader / Project completed
- Preisanalyse im Lebensmittelhandel / Project co-leader / Project completed
- Product-Market-Fit und Pricing für innovative magnetische Schachtabdeckungen / Project co-leader / Project completed
- Dynamic pricing against food waste in university catering facilities / Team member / Project completed
- Swiss Payment Monitor 2021/22 / Team member / Project completed
- Qualitative study to explore the motives behind the choice of payment instruments / Team member / Project completed
- Conjointanalyse zur Optimierung des Sortiments für einen Lebensmittelhändler / Deputy project leader / Project completed
- Target group analysis and marketing concept / Project leader / Project completed
- NeuroArcher – Towards the development of an AI-based application for automated customer-specific communication informed by neuromarketing and personality psychology / Team member / Project completed
- Revision und Neuvalidierung des LimbiCODE Tests zur Optimierung des Messverfahrens / Project co-leader / Project completed
- Status quo, Entwicklungen und Trends im schweizerischen Lebensmittelhandel: eine Analyse unter besonderer Berücksichtigung der Auswirkungen des Markteintritts von Lidl Schweiz vor zehn Jahren / Project co-leader / Project completed
Publications
-
Müller, Steffen; Heim, Nina; Matthys, Stefan,
2022.
Marketing Review St. Gallen.
39(01), pp. 10-15.
-
Heim, Nina; Müller, Steffen; Lenggenhager, Vera Nina; Weiss, Flurina,
2021.
Marketing Review St. Gallen.
38(1), pp. 888-894.
-
Heim, Nina; Müller, Steffen; Grob, Lea,
2019.
Akzeptanz von Dynamic Pricing : eine Untersuchung am Beispiel von Schweizer Skigebieten.
Marketing Review St. Gallen.
36(5), pp. 40-47.
-
Heim, Nina,
2019.
Innovative Preissetzungsmechanismen unter besonderer Berücksichtigung von Pay-What-You-Want.
Hamburg:
Kovac.
MERKUR ; 110.
ISBN 978-3-339-11176-0.
-
Graf, Sandro; Heim, Nina; Stadelmann, Marcel; Trütsch, Tobias,
2023.
Swiss Payment Monitor 2023 – wie bezahlt die Schweiz? : Ausgabe 1/2023 – Erhebung November 2022.
Winterthur und St. Gallen:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften und Universität St. Gallen.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2431
-
Graf, Sandro; Heim, Nina; Stadelmann, Marcel; Trütsch, Tobias,
2022.
Swiss Payment Monitor 2022 – Wie bezahlt die Schweiz? : Ausgabe 1/2022 – Erhebung November 2021.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-24753
-
Graf, Sandro; Heim, Nina; Stadelmann, Marcel; Trütsch, Tobias,
2022.
Swiss Payment Monitor 2022 – Wie bezahlt die Schweiz? : Ausgabe 2/2022 – Erhebung Mai 2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2411
-
Bächler, Jesse Raymond; Benz, Manuel; Heim, Nina,
2022.
Thumbs up : an empirical analysis on employee’s intention to interact with corporate content [poster].
In:
51st Annual European Marketing Academy Conference (EMAC), Budapest, Hungary, 24-27 May 2022.
-
Graf, Sandro; Heim, Nina; Stadelmann, Marcel; Trütsch, Tobias,
2021.
Swiss Payment Monitor 2021 – Wie bezahlt die Schweiz? : Ausgabe 2/2021 – Erhebung Mai 2021.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2409
-
Graf, Sandro; Heim, Nina; Stadelmann, Marcel; Trütsch, Tobias,
2021.
Swiss Payment Monitor 2021 – Wie bezahlt die Schweiz? : Ausgabe 1/2021 – Erhebung November 2020.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2405
-
Coray, Giacun Alexander; Müller, Steffen; Heim, Nina,
2020.
Wie die Speisekarte den Kauf steuert.
htr hotelrevue.
2020(18), pp. 8.
-
Müller, Steffen; Heim, Nina,
2020.
In der Schweiz fühlt sich der Gast sicher.
htr hotelrevue.
2020(11), pp. 5.
-
Ackermann, Kurt Alexander; Heim, Nina; Collenberg, Anja; Lenggenhager, Vera Nina; Müller, Steffen; Furchheim, Pia,
2020.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-20571
-
Müller, Steffen; Heim, Nina; Collenberg, Anja,
2019.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-20096
-
Sander, Matthias; Heim, Nina; Kohnle, Yvonne,
2016.
Berichte über Landwirtschaft - Zeitschrift für Agrarpolitik und Landwirtschaft.
94(2), pp. 1-20.
Available from: https://doi.org/10.12767/buel.v94i2.120.g282
Other publications
Heim, Nina; Müller, Steffen, 2020. Ergebnisse einer Studie zur Untersuchung der Konsumentenpräferenzen, Verfügbar unter: www.zhaw.ch/storage/sml/institute-zentren/imm/studien/Studie_Reiseverhalten_Corona.pdf.