Delete search term

Header

Quick navigation

Main navigation

Publications

Through publications and lectures, the ZID contributes to the expert discussion on higher education didactics. Below is a selection of the most recent contributions. Further publications and conference contributions by ZID staff can be found in the individual portraits.

Spotlight

Butz, Andreas; Scherler, Patrik; Seitz, Judith-Rahel; Küttel, Tobias; Di Giusto, Flavio, 2019. BWL Casebook. 1. Auflage. Zürich: Versus. ISBN 978-3-03909-147-8.

Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf; Lübcke, Maren, 2019. Do we always need a difference? : testing equivalence in a blended learning setting. International Journal of Research & Method in Education. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1080/1743727X.2019.1680621 

Strobl, Carola; Ailhaud, Emilie; Benetos, Kalliopi; Devitt, Ann; Kruse, Otto; Proske, Antje; Rapp, Christian, 2019. Digital support for academic writing : a review of technologies and pedagogies. Computers & Education. 131, S. 33-48. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.12.005

Selection of recent publications

Kruse, Otto; Rapp, Christian, 2019. Seamless writing : how the digitisation of writing transforms thinking, communication, and student learning. In: Looi, Chee-Kit; Wong, Lung-Hsiang; Glahn, Christian; Cai, Su, Hrsg., Seamless learning: perspectives, challenges and opportunities. Singapore: Springer. S. 191-208. Lecture notes in educational technology ; 23. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-981-13-3071-1_10

Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude, 2019. Entwicklung von praxisorientierten Kompetenzrastern : empirische Befunde aus der Validierung im Rahmen einer Arbeitsgeber*innenbefragung. In: Heuchemer, Sylvia; Spöth, Stefanie; Szczyrba, Birgit, Hrsg., Hochschuldidaktik erforscht Qualität : Profilbildung und Wertefragen in der Hochschulentwicklung III. Köln: TH Köln. S. 63-78. Forschung und Innovation in der Hochschulbildung ; 4. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-3256

Müller Werder, Claude; Stahl, Michael; Alder, Markus; Müller, Maximilian, 2018. Learning effectiveness and students’ perceptions in a flexible learning course. European Journal of Open, Distance and E-Learning. 21(2), S. 44-53. Verfügbar unter: http://www.eurodl.org/?p=current&sp=full&article=779

Di Giusto, Flavio; Müller Werder, Claude; Reichmuth, Andrea, 2018. Multiple-Choice-Aufgaben : Teaching Guide for Higher & Professional Education. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-3404

Publikationen