Publications

; ().

Corporate Responsibility Management (in English)

.

Zürich: Buchzentrum.

; ().

Digital Personas in the Luxury Market Segment: Creating a Better Luxury Experience

.

In: François Courvoisier; Kalust Zorik (Hg.). Journée Internationale du Marketing Horloger. Neuchâtel: JIMH. Peer reviewed.

().

Strategische Krisenkommunikation: Professionelle Krisenkommunikation

.

Management & Qualität , 5. 20-21. Peer reviewed.

().

Wenn die Kommunikation eine Krise auslöst

.

KMU-Magazin, 6/7. 94-96. Peer reviewed.

; ().

ALIGNING IDENTITY AND BEHAVIOR IN LUXURY WATCH RETAIL

: UNDERSTANDING THE FRONT REALITY OF SALES STAFF IN LUXURY WATCH BOUTIQUES AS A STARTING POINT.

Global Marketing Conference - Proceedings Peer reviewed.

; ().

Corporate Responsibility Management

.

Zürich: vdf Verlag der ETH Zürich.

().

Crisis typologies revisited: An interdisciplinary approach

.

Central European Business Review, 5, 3. 25-37. Peer reviewed.

; ().

CSR communication on corporate websites compared across continents

.

International Journal of Bank Marketing, 34, 4. Peer reviewed.

; ().

Erfolgreich und verantwortlich

.

SML Competence, 7. 32.

; ; ().

Herausforderungen einer nachhaltigen Personalführung

.

KMU-Magazin, 3. 80-83.

; ; ; ; ().

Overcoming current challenges in sustainability reporting

: Insights from a Swiss study.

In: Proceedings of the 20th Con-ference of the Environmental and Sustainability Management Accounting Network (EMAN). Lüneburg: EMAN. Peer reviewed.

; ; ; ().

The Management of Luxury Brand Behavior: Adapting Luxury Brand Management to the Changing Market Forces of the 21st Century

.

The Marketing Review, 16, 1. 3-25. Peer reviewed.

; ; ().

Umweltziele von Unternehmen in der Schweiz. Eine erste Bestandsaufnahme

: Studie im Auftrag des Bundesamts für Umwelt (BAFU), Abteilung Ökonomie und Innovation.

Bern: Eidg. Departement für Umwelt, Verkehr, Energie und Kommunikation (UVEK).

; ().

Verantwortungsvoll erfolgreich sein

.

Zürcher Wirtschaft 4.

Schweizer, Max; Ursprung, Dominique (Hg.). ().

Integration am Ende?

. Die Schweiz im Diskurs über ihre Europapolitik.

Zürich: Chronos.

; ().

Cross Marketing in Swiss Tourism: Manus Manum Lavat

.

In: SITCON 2015 . Book of Proceedings. (29-33). Belgrad: Singidunum University, Belgrade. Peer reviewed.

; ().

CULTIVATING CORPORATE REPUTATION FROM THE BOTTOM

: EVALUATION OF SERVICE ENCOUNTER MANAGEMENT IN LUXURY WATCH MONOBRAND BOUTIQUES.

Global Fashion Management Conference - Proceedings Peer reviewed.