All publications from the School of Applied Linguistics
-
Dingerkus, Filip; Weber, Wibke; Fabrikant, Sara I.,
2022.
In:
SACM Annual Conference / SGKM Jahrestagung 2022, Zürich, Schweiz, 21.-22. April 2022.
-
Delorme Benites, Alice; Zavgorodnia, Larysa,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-24800
-
Delorme Benites, Alice; Cotelli Kureth, Sara; Lehr, Caroline; Steele, Elizabeth; Franciello, Laura,
2022.
I looked it up in DeepL : online dictionaries and online machine translation.
In:
Tralogy3 : Tralogy: Human translation and natural language processing: Forging a new consensus?, Paris, France, 7-8 April 2022.
-
Fuhrmann, Birgit; Casutt, Renato,
2022.
UX Reading : digitale Nutzungsinformationen fokussierter, bewusster und nachhaltiger lesen.
In:
Tekom-Frühjahrstagung 2022, Potsdam, Deutschland, 6.-7. April 2022.
-
Hohenstein, Christiane; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra,
2022.
Diversität und Gender im DaZ-Unterricht für erwachsene Migrant*innen
.
In:
Freese, Anika; Völkel, Oliver Niels, eds.,
Gender_Vielfalt_Sexualität(en) im Fach Deutsch als Fremd- und Zweitsprache.
München:
Iudicium.
pp. 217-230.
LiKuM - Literatur, Kultur und Medien in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache ; 4.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-24819
-
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-24715
-
Delorme Benites, Alice; Lehr, Caroline,
2022.
Neural machine translation and language teaching : possible implications for the CEFR.
Bulletin suisse de linguistique appliquée.
2021(114), pp. 47-66.
Available from: https://doi.org/10.5169/seals-1030137
-
Massey, Gary; Kappus, Martin,
2022.
Transcending barriers with technology: teaching accessible communication.
In:
European Master's in Translation (EMT) Network Meeting, European Commission, Brussels, Online, 31 March-1 April 2022.
-
2022.
Tracking discourses on antibiotic resistance with corpus linguistic methods.
In:
Applied Machine Learning Days (AMLD), Lausanne, 26-30 March 2022.
-
Kavanagh, Morgan; Massey, Gary,
2022.
Lessons to learn : re-profiling curricular delivery in peri- and post-COVID translator education.
In:
3rd CTER Congress "(Re-)Profiling Translation Pedagogy: Translators, Interpreters and Educators", Krakow (online), 17-18 March 2022.
-
Massey, Gary,
2022.
Teaching wisdom : phronesis, translator education and the learning organization.
In:
3rd CTER Congress "(Re-)Profiling Translation Pedagogy: Translators, Interpreters and Educators", Krakow (online), 17-18 March 2022.
-
2022.
Writing in finance : improving the communicative potential of financial analysts' recommendations.
Lugano:
Università della Svizzera italiana.
Available from: https://doc.rero.ch/record/333689
-
2022.
In:
67. Jahrestagung des Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, online, 22.-24. Februar 2022.
-
Lechner, Verena; Weber, Wibke,
2022.
In:
Multimodales Erzählen in digitalen Medien. Gemeinsame Tagung der beiden DGPuK-Fachgruppen Mediensprache – Mediendiskurse und Visuelle Kommunikation, Universität Innsbruck (online), 17.-19. Februar 2022.
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia,
2022.
Results of the COVIDisc project on the production, perception, and reception of COVID-19 discourses.
In:
Forum of Applied Linguistics in Switzerland, VALS-ASLA, online, 18 february 2022.
Available from: https://philippdreesen.de/onewebmedia/Dreesen_Krasselt_Results_COVIDisc_18022022.pdf
-
2022.
In:
Forschungsforum der Angewandten Linguistik in der Schweiz (VALS-ASLA), online, 18. Februar 2022.
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia,
2022.
Korpuszentrierte Diskursanalyse : Diskursmodellierung und quantitative Analyseansätze.
In:
Methodologien der quantitativen Sozialwissenschaft : Wechselverhältnisse von Theorie, Methodologie und Quantifizierung, virtuell, 17./18. Februar 2022.
Technische Universität Berlin.
Available from: https://philippdreesen.de/onewebmedia/Dreesen_Krasselt_Korpuszentrierte_Diskursanalyse_17022022.pdf
-
Massey, Gary,
2022.
Teacher development in translator education : a co-emergent case for phronesis.
In:
Tradition & Innovation in Translation Studies Research X: Translation & Interpreting at Crossroads, Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovakia, Online, 9-10 February 2022.
Available from: http://www.ktr.ff.ukf.sk/index.php/en/events/tradition-and-inovation-in-translation-studies-research
-
2022.
Functions of Language.
29(1), pp. 25-57.
Available from: https://doi.org/10.1075/fol.00037.gar
-
Krämer, Katharina; Rosenberger Staub, Nicole,
2022.
Gemeinsam durch die digitale Transformation.
m&k - Das Magazin für Marketing und Kommunikation.
2022(1-2), pp. 94-96.
-
Runte, Maren; Mahlow, Cerstin; Ulasik, Malgorzata Anna; Hoefele, Joachim; Opacic, Aleksandra,
2022.
Nutzung von INCEpTION zur Entwicklung und Verwendung von Auszeichnungsrichtlinien für Textprozeduren.
In:
Workshop "Softwaregestützte Kategorienentwicklung in Praxis und Forschung", online, 21.-22. Februar 2022.
Available from: https://fortext.github.io/katkit/events/ws1/
-
Delorme Benites, Alice; Ehrensberger-Dow, Maureen; Steele, Elizabeth; Cotelli, Sara; Lehr, Caroline,
2022.
Let’s talk about MT : raising awareness in Swiss universities.
In:
#TQ2022 : Traduction & Qualité, « Comment enseigner (avec) la traduction automatique ? », online, 28 January 2022.
Available from: https://webtv.univ-lille.fr/video/11745/-journee-d%E2%80%99etudes-%C2%ABtraduction-qualite-%C2%BB-maureen-ehrensberger-dow-alice-delorme-benites
-
Fries, Sabine; Finkbeiner, Lela; Hohenstein, Christiane; Marsh, Georg; Knoop, Susanne,
2022.
Barrierefreiheit in der Wissenschaft.
In:
DFG-Netzwerk Gehörlosengeschichte, online, 27. Januar 2022.
-
2022.
In:
12th International Conference of the Spanish Cognitive Linguistics Association (AELCO 2022), La Rioja, Spain, 27-29 Juni 2022.
-
Madlener-Charpentier, Karin,
2022.
.
In:
Madlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio, eds.,
Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung in der Sprachvermittlung : Kognitive und didaktische Perspektiven auf Deutsch als Erst-, Zweit- und Fremdsprache.
Tübingen:
Narr Francke Attempto.
pp. 67-98.
Available from: https://doi.org/10.24053/9783772056871