Delete search term

Header

Quick navigation

Main navigation

Dr. Darius Zumstein

Dr. Darius Zumstein

Dr. Darius Zumstein
ZHAW School of Management and Law
Institute of Marketing Management
Stadthausstrasse 14
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 66 08
darius.zumstein@zhaw.ch

Personal profile

https://www.zhaw.ch/de/sml/institute-zentren/imm

Professional development teaching

Membership of networks

Publications

Book parts, peer-reviewed Conference contributions, peer-reviewed Other publications Publications before appointment at the ZHAW

Zumstein, Darius & Steigerwald, Antonia (2018). Onlinehändlerbefragung 2018. Eine Studie der Hochschule Luzern – Wirtschaft, Institut für Kommunikation und Marketing, Luzern.

Zumstein, Darius & Mohr, Sereina (2018). Digital Analytics in Business Practice – Usage, Challenges and Relevant Topics. 16th International Conference on e-Society 2018, 15.04.2018, Lissabon (Best Paper Award).

Zumstein, Darius & Hundertmark, Sophie (2017). Chatbots – An Interactive Technology for Personalized Communication, Transactions and Services. IADIS International Journal on WWW/Internet, 15(1), pp. 96-109.

Zumstein, Darius & Hundertmark, Sophie (2017). Communicating and Transacting with Chatbots: Insights from Public Transport. 16th International Conference on WWW/INTERNET 2017, 18.10.2017, Villamoura (Best Paper Award).

Zumstein, Darius (2017). Digital Analytics in Action – Interdisziplinäre Zusammenarbeit in der Praxis der Wirtschaftsinformatik. In Edy Portmann (Hrsg.), Wirtschaftsinformatik in Theorie und Praxis (85-105). Wiesbaden: Springer Fachmedien.

Träger, Christoph & Zumstein, Darius (2017). Mobile Medical Apps: Empirical Findings on the B2B and B2C e-Health Industry. 15th International Conference on e-Society 2017, Budapest.

Zumstein, Darius & Gächter, Ingo (2016). Digital Analytics – Digitale Strategien umsetzen und mit KPIs überprüfen. HMD - Praxis der Wirtschaftsinformatik, 53(3), pp. 371-388. doi: doi.org/10.1365/s40702-016-0226-9

Zumstein, Darius & Kunischewski, Dirk (2016). Design und Umsetzung eines Big Data Service im Zuge der digitalen Transformation eines Versicherungsunternehmen. In Daniel Fasel; Andreas Meier (Hrsg.), Big Data – Grundlagen, Systeme und Nutzungspotenziale (pp. 319-346). Berlin: Springer Vieweg, Edition HMD.

Zumstein, Darius (2015). Die Auswirkungen der digitalen Transformation. Marketing & Kommunikation, (3/2015), pp. 74-75.

Zumstein, Darius; Meier, Andreas & Myrach, Thomas (2012). Web Analytics – Empirische Untersuchung über Einsatz, Nutzen und Probleme. Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2012), Göttingen, pp. 917-929.

Zumstein, Darius; Meier, Andreas & Drobnjak, Aleksandar (2011). Transparente Deklaration von Web Analytics. Zeitschrift für Datenrecht und Informationsicherheit (digma), (4), pp. 80-85.

Meier, Andreas & Zumstein, Darius (2014). Web Analytics – Ein Überblick. Heidelberg: dpunkt.verlag GmbH.

Zumstein, Darius (2012). Web Analytics - Explorative Analyse zu Einsatz, Nutzen und Problemen. Dissertation, Universität Freiburg, Fribourg, Schweiz.

Meier, Andreas & Zumstein, Darius (2012). Web Analytics & Web Controlling: Webbasierte Business Intelligence zur Erfolgssicherung. Heidelberg: dpunkt.verlag GmbH.

Drobjnak, Aleksandar; Meier, Andreas & Zumstein, Darius (2010). Web Analytics – Analysis, Measurement and Fuzzy Classification of Web Metrics. 6th International Conference on Web Information Systems and Technologies (WEBIST 2010), Valencia, pp. 282-290.

Zumstein, Darius & Meier, Andreas (2010). Web-Controlling – Analyse und Optimierung der digitalen Wertschöpfungskette mit Web Analytics. Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2010), pp. 299-311.

Zumstein, Darius & Kaufmann, Michael (2009). A Fuzzy Web Analytics Model for Web Mining. Proceedings of the IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems (MCCSIS 2009) on Data Mining (pp. 59-66). Lisbon, Portugal: IADIS Press.

Fasel, Daniel & Zumstein, Darius (2009). A Fuzzy Data Warehouse Approach for Web Analytics. Proceedings of the 2nd World Summit on the Knowledge Society: Visioning and Engineering the Knowledge Society, pp. 276-285. doi: 10.1007/978-3-642-04754-1_29

Zumstein, Darius & Hugi, Patrik (2009). Unscharfe Klassifikation von Webkennzahlen. HMD: Praxis der Wirtschaftsinformatik, 46 (268), pp. 135-146.