Dr. Adrienne Suvada

Dr. Adrienne Suvada
ZHAW
School of Management and Law
Centre of Communication & Branding
Theaterstrasse 17
8400 Winterthur
Personal profile
Management role
Head, Unit Communication & Branding
Position at the ZHAW
Lecturer
Head of study CAS Marketing- & Corporate Communication
Head of study CAS Digital Marketing in NPO
www.zhaw.ch/imm
Professional development teaching
Expertise and research interests
Integrated communication, strategic communication, corporate communication, marketing, media relations, crisis communication, top-level communication, religious communication, management, fundraising, branding, litigation PR, communication for the security industry, tactical communication (on the field and in emergency cases)
Educational background
Doctorate social and institutional communication
Licentiate social and institutional communication
Bachelor of Law
Master of Law
Professional milestones
Head of Marketing & Communication (various companies)
Projects
Publications
-
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, eds.,
2018.
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
1. Auflage.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
ISBN 978-3-7910-4313-5.
-
Suvada, Adrienne,
2022.
Management der Unternehmensmarke
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 213-228.
-
Suvada, Adrienne,
2022.
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 244-254.
-
Fricker, Wolfgang; Suvada, Adrienne,
2018.
.
In:
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, eds.,
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
pp. 163-174.
-
Suvada, Adrienne,
2018.
Content Marketing und Branding
.
In:
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, eds.,
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
pp. 29-45.
-
Klaas, Michael; Suvada, Adrienne,
2018.
.
In:
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, eds.,
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
pp. 67-86.
-
Wilda, Markus; Suvada, Adrienne,
2018.
Maestrani : emotionale Schokolade auf allen Kanälen
.
In:
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Fuchs, Rainer; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Suvada, Adrienne, eds.,
Emotionalisierung im digitalen Marketing : erfolgreiche Methoden für die Marketingpraxis.
Stuttgart:
Schäffer-Poeschel.
pp. 203-214.
-
Merdzanovic, Adis; Suvada, Adrienne; Bulatovic, Andjela; Wyss, Saskia; Strässner, Anna-Maria,
2021.
Content Marketing Studie 2021 : Einsatz und Verbreitung des Content Marketing in der Schweiz.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2417
-
Hüttermann, Marcel; Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia; Bulatovic, Andjela; Strässner, Anna-Maria; Suvada, Adrienne,
2021.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-22593
-
Bächler, Jesse; Suvada, Adrienne; Klaas, Michael; Bulatovic, Andjela; Wyss, Saskia,
2020.
Content Marketing-Studie 2020 : Einsatz und Verbreitung des Content Marketing in der Schweiz.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-20150
-
Heierli, Reto; Furchheim, Pia; Hannich, Frank; Rüeger, Brian; Crowden, Catherine; Fuchs, Rainer; Suvada, Adrienne; Müller, Steffen; Klaas, Michael; Bächler, Jesse; Kotowski, Wolfgang; Barth, Linard; Stallone, Valerio; Dietrich, Dennis; Caleta, Marija,
2019.
Komplexität und Dynamik im Marketing : Swiss Marketing Leadership Studie 2019.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-18748
-
Rüeger, Brian; Hannich, Frank; Hüttermann, Marcel; Fuchs, Rainer; Suvada, Adrienne; Kübler, David Lucien; Barth, Linard; Heierli, Reto; Rozumowski, Anna; Kiarostami, Tania,
2018.
Swiss Marketing Leadership Studie 2018 : Geschwindigkeit vs. Beständigkeit.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2787
-
Klaas, Michael; Suvada, Adrienne,
2018.
1. Auflage.
Zürich:
Compendio.
ISBN 978-3-7155-7492-9.
-
Suvada, Adrienne,
2017.
Comunicazione istituzionale ed organizzazione della chiesa armeno-cattolica.
San Marino:
Il Cerchio.
-
Hannich, Frank; Suvada, Adrienne; Haarmann, Jens; Weinstock, Oliver; Schopfer, Heinz,
2017.
Dialogmarketing Report Schweiz 2017.
Dialogmarketing in der Schweiz
; 2017.
Frauenfeld:
Schweizer Dialogmarketing Verband.
Available from: https://sdv-dialogmarketing.ch/studie-2017/
-
Suvada, Adrienne,
2017.
Stimmen der Zeit.
2017(6), pp. 421-423.
-
Suvada, Adrienne,
2017.
L'identità e la comunicazione : due concetti chiave per la Chiesa armeno-cattolica.
Città di Vita.
72(4), pp. 429-438.
-
Suvada, Adrienne,
2017.
Fundraising & Media & Church?.
In:
Forum of Christian Organizations for the Pastoral Care of Circus and Carnival Workers, Monaco, 22.-24. Januar 2017.
Other publications
Suvada, Adrienne (2018) UNA COMUNICAZIONE GLOBALE ED ORIENTATA AL FUTURO PER LA CHIESA ARMENO-CATTOLICA, Salesianum 80 (2018) 451-467.
Klaas, Michael / Suvada, Adrienne (2018) Digitales Marketing für Marketing- und Verkaufsverantwortliche, Compendio Bildungsmedien AG, Zürich.
HANNICH, F., A.SUVADA, J.HAARMANN, O.WEINSTOCK, H.SCHOPFER - "Dialogmarketing Report Schweiz 2017" - 2017, Schweizer Dialogmarketing Verband, Switzerland.