Rolf Rellstab

Rolf Rellstab
ZHAW
School of Management and Law
Stadthausstrasse 14
8400 Winterthur
Personal profile
Management role
- Programme Director, Master of Advanced Studies in Marketing Management, Certificate of Advanced Studies in Integrated Campaign Managment
- Head, Executive Education IMM
Position at the ZHAW
Research Associate / Project Manager Institute of Marketing Management (IMM)
http://blog.zhaw.ch/marketingmanagement/
Expertise and research interests
B-to-B Marketing and Communications
Educational background
Master of Arts in Marketing, Services and Communication Management (M.A. HSG), University of St.Gallen
Studies in Business Education
Bachelor in Business Administration, Zurich University of Applied Sciences
Professional milestones
Professional work experience in marketing, sales und accounting
Teaching experience at several business schools
Projects
- Negawatt statt Megawatt Hauptprojekt / Teammitglied / 01.08.2013
- Kommunikationsdienstleistungen in der Zukunft: Herausforderungen und Erfolgsgrundlagen / Teammitglied / 01.03.2012
Publications
-
Hackenfort, Markus; Berger, Christian; Günther, Eva; Rellstab, Rolf; Rinaldi, Patrick; Weiss Sampietro, Theresia; Rohrer, Jürg;
2015.
.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available under: https://doi.org/10.21256/zhaw-123
-
Rohrer, Jürg; Berger, Christian; Günther, Eva; Hackenfort, Markus; Kavci, Senem; Rellstab, Rolf; Rinaldi, Patrick; Weiss Sampietro, Theresia,
2014.
.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available under: https://doi.org/10.21256/zhaw-122
Books and editorships
-
Rohrer, Jürg; Berger, Christian; ; ; ; Hackenfort, Markus; Kavci, Senem (2015).
: Forschungsprojekt zur Verbesserung der Wirkung von Energieeffizienz-Programmen bei KMU.
Bern: Bundesamt für Energie (BFE).
-
2013).
; ; ; ; (Noch nie hat sich ein Unternehmen einfach so in eine Agentur verliebt.
: Die Zusammenarbeit mit Werbe- und Media-Agenturen – eine Studie aus Kundensicht .
Schweiz: Hochschule Luzern.
Peer-reviewed articles/chapters
-
Berger, Christian; Hackenfort, Markus; ; ; Rohrer, Jürg (2015).
;Divide et impera: how to leverage energy efficiency programmes in Swiss SMEs
.
In: eceee 2015 Summer Study on energy efficiency. First fuel now. (351/360). Stockholm: www.eceee.org. Peer reviewed.
-
2013).
; (Plan and Deliver Enterprise Collaboration Initiatives
.
In: Social Media Strategy: Step-by-Step Guide to Building Your Social Business , 1. Auflage, S.47-66. Peer reviewed.
Non-peer-reviewed articles/chapters
-
Berger, Christian; Hackenfort, Markus; ; ; ; Rohrer, Jürg (2014).
Negawatt instead of Megawatt
: Energy efficiency programs in Switzerland - barriers and design options.
In: eceee 2014 Industrial Summer Study. Arnhem: www.eceee.org.
-
2014).
(.
Competence, 03. November S.18-19.
-
2013).
; (.
Marketing Jahrbuch 2014, Nr. 24, November. S. 110-114.
-
Seiler, Roger; ; (2013).
Mobile CRM: Potenziale erkennen und nutzen
.
Computerworld, Nr. 19, 8. November. S. 36-39.
-
2011).
; (Product Management und Marketing im Vorfeld von POS
.
Marketing & Kommunikation, Nr. 3, März. S. 15-16.