Rolf Rellstab

  Rolf Rellstab

Rolf Rellstab
ZHAW School of Management and Law
Stadthausstrasse 14
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 66 34
rolf.rellstab@zhaw.ch

Personal profile

Management role

  • Programme Director, Master of Advanced Studies in Marketing Management, Certificate of Advanced Studies in Integrated Campaign Managment
  • Head, Executive Education IMM

Position at the ZHAW

Research Associate / Project Manager Institute of Marketing Management (IMM)

http://blog.zhaw.ch/marketingmanagement/

Expertise and research interests

B-to-B Marketing and Communications

Educational background

Master of Arts in Marketing, Services and Communication Management (M.A. HSG), University of St.Gallen
Studies in Business Education
Bachelor in Business Administration, Zurich University of Applied Sciences

Professional milestones

Professional work experience in marketing, sales und accounting
Teaching experience at several business schools

Projects

Publications

; ; Günther, Eva; Rellstab, Rolf; Rinaldi, Patrick; Weiss Sampietro, Theresia; ;

2015.

Umfrage bei KMU zur Teilnahme an Energieeffizienzprogrammen : «Negawatt statt Megawatt» Forschungsprojekt zur Verbesserung der Wirkung von Energieeffizienzprogrammen bei KMU

.

Winterthur:

ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.

Available under: https://doi.org/10.21256/zhaw-123

; ; Günther, Eva; ; ; Rellstab, Rolf; Rinaldi, Patrick; Weiss Sampietro, Theresia,

2014.

Umfrage bei Anbietern von Energieeffizienz-Programmen : Zwischenbericht Projekt \\\"Negawatt statt Megawatt\\\"

.

Winterthur:

ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.

Available under: https://doi.org/10.21256/zhaw-122

Books and editorships

; ; ; ; ; ; ().

Negawatt statt Megawatt

: Forschungsprojekt zur Verbesserung der Wirkung von Energieeffizienz-Programmen bei KMU.

Bern: Bundesamt für Energie (BFE).

; ; ; ; ().

Noch nie hat sich ein Unternehmen einfach so in eine Agentur verliebt.

: Die Zusammenarbeit mit Werbe- und Media-Agenturen – eine Studie aus Kundensicht .

Schweiz: Hochschule Luzern.

Peer-reviewed articles/chapters

; ; ; ; ; ().

Divide et impera: how to leverage energy efficiency programmes in Swiss SMEs

.

In: eceee 2015 Summer Study on energy efficiency. First fuel now. (351/360). Stockholm: www.eceee.org. Peer reviewed.

; ().

Plan and Deliver Enterprise Collaboration Initiatives

.

In: Social Media Strategy: Step-by-Step Guide to Building Your Social Business , 1. Auflage, S.47-66. Peer reviewed.

Non-peer-reviewed articles/chapters

; ; ; ; ; ().

Negawatt instead of Megawatt

: Energy efficiency programs in Switzerland - barriers and design options.

In: eceee 2014 Industrial Summer Study. Arnhem: www.eceee.org.

().

Negawatt statt Megawatt

.

Competence, 03. November S.18-19.

; ().

Liebe auf wackligen Beinen

.

Marketing Jahrbuch 2014, Nr. 24, November. S. 110-114.

; ; ().

Mobile CRM: Potenziale erkennen und nutzen

.

Computerworld, Nr. 19, 8. November. S. 36-39.

; ().

Product Management und Marketing im Vorfeld von POS

.

Marketing & Kommunikation, Nr. 3, März. S. 15-16.