Dr. Roger Seiler

Dr. Roger Seiler

Dr. Roger Seiler
ZHAW School of Management and Law
St.-Georgen-Platz 2
8400 Winterthur

+41 (0) 58 934 73 03
roger.seiler@zhaw.ch

Persönliches Profil

Tätigkeit an der ZHAW als

Stv. Studiengangleiter BSc Wirtschaftsinformatik / Dozent

Lehrtätigkeit in der Weiterbildung

Arbeits- und Forschungsschwerpunkte, Spezialkenntnisse

eCRM, mCRM, e-Commerce / m-Commerce, Online Vertrauen , Kundenwert, mobile Marketing / Apps, eHealth

Aus- und Fortbildung

Dr. rer. oec. und MSc. (Wirtschaftsinformatik)

Publikationen

; ; ; ; Seiler, Roger; ; ; ; Stadelmann, Martin,

2014.

Swiss CRM 2014: Einsatz und Trends in Schweizer Unternehmen

.

Winterthur:

ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.

Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-963

; ; ; Seiler, Roger; Comolli, Lucia; ; Wüthrich, Adrian,

2013.

Swiss CRM 2013 : Einsatz und Trends in Schweizer Unternehmen

.

Winterthur:

ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.

Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-965

Monographien und Herausgeberschaften

().

Die Auswirkungen der Vertrauenswürdigkeit eines Online-Shops auf die Ziele des eCRM

: unter besonderer Berücksichtigung des transaktionalen und relationalen Kundenwerts.

Bern: Hochschulschrift, Diss. wiso. Univ. Bern.

().

Virtuelles Vertrauen und die Auswirkungen auf das CRM

.

Zürich: Universität Zürich.

Beiträge, peer-reviewed

; ().

Deal or No Deal? ‑ Assessing the Daily Deal Shopper

.

Proceeding of the 50th Annual Hawaii International Conference on System Science (HICSS), 03. - 07. January, S. 4108‑4117. Peer reviewed.

; ; ().

Trust and E-Commerce

.

6th International Conference on New Challenges in Management and Business, Dubai, 11. February, Peer reviewed.

; ().

Augmented and virtual reality the new silver bullet of marketing?

: -an overview of applications with the AIDA model.

The WEI International Academic Conference Proceedings April 11-15, 2016 in Vienna, Austria 119-127. Peer reviewed.

; ; ().

The Silent Surfer

: Experimentally manipulated live web content to study consumer behaviour.

Marketing Review St. Gallen, 2. 54-61. Peer reviewed.

; ; ().

The warmth and competence dimensions: experimental validation in the context of crowdfunding

.

Academy of Marketing - Annual Conference & Doctoral Colloquium, Newcastle, 04.-07. July Peer reviewed.

; ; ().

What drives Loyalty Program Perception? A Cross-Country Analysis

.

EMAC 2016 (European Marketing Academy Conference), Oslo, 24.-27. Mai, Peer reviewed.

; ; ().

Changing the Warmth and Competence Dimensions: Experimental Validation in the Context of Insurance Consultants

.

Academy of Marketing Conference, Limerick, Ireland, 07. July Peer reviewed.

; ().

E-HEALTH, FITNESS TRACKERS AND WEARABLES - USE AMONG SWISS STUDENTS

.

Advances in Business-Related Scientific Research Conference (ABSRC) 2015, Venice, 25. - 27. März. Peer reviewed.

; ; ().

A Marketing Research Tool for Conducting Online Experiments in University Industry Relationships

.

13th Science-to-Business Marketing Conference , Zurich, 03. July Peer reviewed.

; ().

An Integrated Web Experiment Tool Using Open Source Software

.

The Conference on Digital Experimentation (CODE@MIT), Cambridge, 11. October Peer reviewed.

; ; ().

Online Web Experiments Using Live Web Content

.

Academy of Marketing Conference 2014, Bournemouth (UK), 09. July Peer reviewed.

; ; ().

The Silent Surfer ‑ An Online Tool for Web Experiments

.

ABSRC 2014 , Venice, 28. March. Peer reviewed.

().

Virtuelles Vertrauen

: Wie Sie mit CRM Vertrauen aufbauen.

CRM Beratungsbrief, Nr. 3. S. 6-7. Peer reviewed.

Beiträge, nicht peer-reviewed

; ; ; ; ().

JobCloud Market Insights Studie 2016

.

JobCloud AG & ZHAW - School of Management and Law, Januar.

; ().

Source Credibility Model, Source Attractiveness Model And Match-Up-Hypothesis

: –An Integrated Model.

Journal of International Scientific Publications : Economy and Business, 11 1-15.

; ().

Couch Commerce durch Fernsehwerbung fördern

.

Marketing & Kommunikation, Nr. 09/16. S. 58.

().

Daten als Brennstoff

.

Handelszeitung, 25. Mai, Nr. 21. S. 60.

; ().

Rahmenbedingungen für eRezept

.

Tagung eMedikation 2016, Universitätsspital Zürich, 7. Juni.

; ; ; ; ; ; ; ; ; ().

Swiss Marketing Leadership Studie 2015

: Status Quo und Trends in Schweizer Unternehmen .

ZHAW - School of Management and Law, IMM

; ; ; ; ; ; ; ; ().

Swiss CRM 2014

: Einsatz und Trends in Schweizer Unternehmen.

ZHAW ‑ School of Management and Law, Institut für Marketing Management

; ; ().

Mobile CRM: Potenziale erkennen und nutzen

.

Computerworld, Nr. 19, 8. November. S. 36-39.

; ; ; ; ; ; ().

Swiss CRM 2013 ‑ Einsatz und Trends in Schweizer Unternehmen

.

ZHAW ‑ School of Management and Law, Institut für Marketing Management