Publikationen
Publikationen und Projekte nach DDC 420: Englisch
-
Ehrensberger-Dow, Maureen ; Albl-Mikasa, Michaela ; Andermatt, Katrin ; Hunziker Heeb, Andrea ; Lehr, Caroline ,
2020.
Cognitive load in processing ELF : translators, interpreters, and other multilinguals .
Journal of English as a Lingua Franca.
9(2),
S. 217-238.
Verfügbar unter : https://doi.org/10.1515/jelf-2020-2039
-
Albl-Mikasa, Michaela ; House, Juliane,
2020.
Introduction : Journal of English as a Lingua Franca .
Journal of English as a Lingua Franca.
9(2),
S. 169-172.
Verfügbar unter : https://doi.org/10.1515/jelf-2020-2036
-
2020.
Review of Macaro (2018) : English Medium Instruction
[Rezension von Macaro, Ernesto (2018): English Medium Instruction. Oxford : Oxford University Press. ISBN 9780194403962].
Journal of Immersion and Content-Based Language Education.
8(2),
S. 285-288.
Verfügbar unter : https://doi.org/10.1075/jicb.19021.stu
-
2020.
In:
ICHLE Symposium 2020: Transdisciplinary Collaboration in ICHLE and EMI, Online, 15-16 October 2020.
-
2020.
Lingua franca, interpreting (ELF)
.
In:
Baker, Mona; Saldanha, Gabriela, Hrsg. ,
Routledge Encyclopedia of Translation Studies.
London:
Routledge.
S. 285-290.
Projekte
-
Review of Bachelor and Master English profiles
In this project, the School of Applied Linguistics is engaged in a review of two English profiles at the bachelor's and master's programme of the Institute of Natural Resource Sciences (IUNR) at the Department of Life Sciences and Facility Management (ZHAW). In this review, the School of Applied Linguistics aims a) ...
-
Writing Interpreting in (Chinese) TNE Environments
Im Bildungsbereich stehen die 2000er Jahre für die Ausbreitung der transnationalen Bildung (Transnational Education, TNE), die typischerweise mit dem Export des Englischen als Unterrichtssprache (English medium instruction, EMI) und der Übernahme von Bildungsmodellen aus dem englischsprachigen Raum assoziiert wird. ...